Friday, January 20, 2017

Revival : Stand Firm

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk tidak putus asa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini. 

Revival : Stand Firm

1 Thessalonians 3:3 (NKJV)  that no one should be shaken by these afflictions; for you yourselves know that we are appointed to this.

1 Tesalonika 3:3 (TB)  supaya jangan ada orang yang goyang imannya karena kesusahan-kesusahan ini. Kamu sendiri tahu, bahwa kita ditentukan untuk itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #20. Tahukah anda bahawa terkadang kita cepat goyang dengan keadaan dan situasi yang sedang terjadi di sekeliling kita? Pernahkah anda terfikir kenapa terkadang ada yang melayani Tuhan bertahun lamanya berhenti secara tiba-tiba? Saya pernah membaca satu artikel di facebook yang bertajuk "5 Sebab Pastor-Pastor Berhenti Dari Pelayanan". Kelesuan terlampau (Burnout), kekurangan sokongan, dan konflik gereja adalah sebab-sebab yang diberikan oleh beratus-ratus bekas pastor yang tinggalkan pelayanan sebagai pastor. Demikianlah juga dengan kita semua, jika kita berhenti di pertengahan jalan dan tidak meneruskan perjalanan iman kita dalam melakukan kehendak Tuhan, siapa lagi yang akan lakukan,  siapa lagi yang akan teruskan, dan siapa lagi yang sanggup menjadi alat Tuhan?

1. Stand Firm
1 Korintus 16:13 (TB)  Berjaga-jagalah! Berdirilah dengan teguh dalam iman! Bersikaplah sebagai laki-laki! Dan tetap kuat!

☕ 🍞 Pelayanan adalah satu medan peperangan, jadilah seperti seorang tentera yang bertempur yang tidak mengalah selagi belum menang. Pelayanan adalah tontonan umum, ramai yang sedang melihat cara anda melayani dan ramai juga yang sedang menantikan anda untuk jatuh, oleh kerana itu berdirilah dengan teguh dalam iman dan layanilah Tuhan. Para pengikut Kristus tidak boleh menganggap kesulitan dan penganiayaan sebagai hal yang asing dalam kehidupan Kristian. Waktu penderitaan melanda hidup kita, ingatlah bahwa Tuhan berdaulat untuk memelihara dan menjaga kita. Kita perlu berdoa untuk iman dan kasih agar bertahan dan menang.

As I've said before, Christian life is not a bed of roses. There will be persecutions. There will be people who don't like you. There will be ups and downs. The question is whether are you willing to endure it?  Jika kita berhenti maka siapakah yang akan teruskan? Mungkin anda berkata "Tuhan boleh memakai orang lain juga.." Ya, memang orang lain boleh tetapi tidak semua orang memiliki panggilan seperti anda. Jika kita tidak pergi,  siapa lagi yang sanggup berdiri bagi bangsa dan generasi kita? Whenever you at the ledge, refocus to Jesus, hold on to Him and walk with Him on the waters. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: