Saturday, January 7, 2017

Revival : Follow to Conquer

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus mengikuti Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Follow to conquer

2 Kings 18:6-7 (NKJV)  For he held fast to the Lord; he did not depart from following Him, but kept His commandments, which the Lord had commanded Moses.
The Lord was with him; he prospered wherever he went. And he rebelled against the king of Assyria and did not serve him.

2 Raja-raja 18:6-7 (TB)  Ia berpaut kepada TUHAN, tidak menyimpang dari pada mengikuti Dia dan ia berpegang pada perintah-perintah TUHAN yang telah diperintahkan-Nya kepada Musa.
Maka TUHAN menyertai dia; ke mana pun juga ia pergi berperang, ia beruntung. Ia memberontak kepada raja Asyur dan tidak lagi takluk kepadanya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #7. Tahukah anda bahawa pergerakan bersama Tuhan terjadinya penaklukan? When we follow God wholeheartedly, we will witness victory. Tuhan menaklukkan iblis di bawah kaki kita. Tuhan menghancurkan iblis di bawah kaki anda. Anda dipanggil untuk menakluk bukan untuk menyerah kepada iblis.

1. Follow to Conquer
Nehemia 4:20 (BM)  Oleh itu, jika kamu mendengar bunyi trompet, segeralah berkumpul di sekelilingku. Allah kita akan berperang untuk kita."

☕ 🍞 Ramai yang mau menjadi pengikut Yesus namun mereka tidak mau melakukan apapun yang telah dilakukan oleh tuhan Yesus. Menjadi pengikut Yesus bermaksud juga untuk mencontohi Yesus dalam segala aspek baik dari segi pelayanan dan juga kepribadian. Kita mengikuti Tuhan Yesus bukan membuta tuli tetapi dengan satu tujuan iaitu untuk merampas kembali bangsa kita dan generasi kita. Bangsa kita,  generasi kita adalah tanggungjawab kita.  Kalau bukan kita, siapa lagi. Kalau bukan sekarang, bila lagi? Setiap tempat yang akan diinjak oleh telapak kakimu akan diberikan kepada kamu, seperti yang telah dijanjikan oleh Tuhan.

Sepertimana murid-murid Yesus telah menerima amanat agung-Nya dan pergi khabarkan Injil kepada semua orang, di setiap tempat mereka menuai ribuan jiwa-jiwa yang terhilang demikianlah juga kita harus. Apakah gunanya Revival terjadi di dalam hidup kita jika kita mengikuti Yesus sekadar ikutan saja? True Revival makes a person a soul winner, a conqueror. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: