Sunday, January 1, 2017

Revival : Every opportunity is precious

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus menerus menggerakkan kita untuk mengabarkan berita baik untuk semua orang. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Every opportunity is precious

Acts 14:21 (NKJV)  And when they had preached the gospel to that city and made many disciples, they returned to Lystra, Iconium, and Antioch,

Kisah Para Rasul 14:21 (TB)  Paulus dan Barnabas memberitakan Injil di kota itu dan memperoleh banyak murid. Lalu kembalilah mereka ke Listra, Ikonium dan Antiokhia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #1. Tahukah anda bahawa di mana saja Tuhan meletakkan anda, di sana ada peluang untuk melakukan pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa? Setiap tempat yang belum mengenal Yesus adalah ladang pelayanan yang mempunyai peluang yang luarbiasa untuk kita supaya jiwa-jiwa dapat dijangkau. In every opposition there's an opportunity to witness God's power and miracle. Sudah pasti akan ada penentangan, tetapi pada masa yang sama Tuhan juga sedang aktif bekerja melakukan pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa.

1. Every opportunity is precious
Lukas 21:13 (TB)  Hal itu akan menjadi kesempatan bagimu untuk bersaksi.

☕ 🍞 Tuhan telah memberikan kita kesempatan untuk bersaksi kepada semua orang. Pergunakanlah peluang yang telah diberikan kepada kita. Tuhan telah berfirman bahawa anda akan menjadi saksi sehingga ke hujung bumi. Sekarang jangan kita fikir pasal hujung bumi dulu,  mari kita lihat sama ada kita menjadi saksi saksi Tuhan Yesus di tengah-tengah bangsa kita, keluarga 👪 kita,  rakan-rakan kita, saudara mara kita dan generasi kita.

Masih belum terlambat untuk anda dan saya untuk melakukan Amanat Agung-Nya. Biarlah tahun baru 2017 ini,  kita bertekun bergerak bersungguh sungguh dalam mengabarkan Injil kepada semua orang yang masih belum mengenal Tuhan Yesus Kristus. Kenapa Tuhan Yesus belum datang lagi....? Kerana sebelum kedatangan-Nya yang kali kedua, Dia memberikan kesempatan kepada kita untuk mengabarkan berita baik Injil kepada semua orang dan juga Dia memberikan peluang kepada mereka yang lain supaya bertobat dan kembali kepada Tuhan Yesus. Bagaimana mereka akan dengar Injil jika kita tidak mengabarkannya?  Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: