Saturday, January 14, 2017

Revival : Be zealous

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus menggerakkan kita untuk terus bergiat di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Be zealous

2 Kings 10:16 (NKJV)  Then he said, "Come with me, and see my zeal for the Lord." So they had him ride in his chariot.

2 Raja-raja 10:16 (TB)  Berkatalah Yehu: "Marilah bersama-sama aku, supaya engkau melihat bagaimana giatku untuk TUHAN." Demikianlah Yehu membawa dia dalam keretanya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #14. Tahukah anda bahawa sekarang adalah masanya untuk kita semua supaya kita lebih bergiat di dalam Tuhan Yesus? Yes,  this is the time for us to be zealous for God, never look back, no turning back, never stop at any point and full swing for God. Sekarang bukanlah masanya untuk kita memberikan alasan untuk tidak melakukan panggilan Tuhan.

1.  Be zealous
1 Korintus 15:58 (TB)  Karena itu, saudara-saudaraku yang kekasih, berdirilah teguh, jangan goyah, dan giatlah selalu dalam pekerjaan Tuhan! Sebab kamu tahu, bahwa dalam persekutuan dengan Tuhan jerih payahmu tidak sia-sia.

☕ 🍞 He set's the Revival fire In our hearts, Burning ever Brighter for God. Our hearts must be on fire for God. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 ! Janganlah padamkan api Roh. Kamu harus terus meluaskan lagi pergerakan Revival ini. Bukan hanya tertumpu pada satu tempat sahaja tetapi luaskan. Preserve the Momentum and Spread the fire 🔥 of Revival...! Hendaklah kamu rajin bekerja untuk Tuhan, kerana kamu tahu bahawa semua yang kamu lakukan untuk Tuhan, tidak sia-sia. Tuhan sedang mengingatkan kita kembali kepada tugasan kita sebagai orang orang yang percaya kepada-Nya.  Apakah tugasan ataupun tanggungjawab yang telah dipercayakan kepada kita oleh Tuhan? Adakah kita sedang melakukannya? Bagaimana respon saya terhadap panggilan Tuhan untuk mengerjakan ladangNya?

Apapun halangan dan rintangan yang datang menghantam, janganlah anda pernah berputus asa lalu meninggalkan Pelayanan. Jesus did not promise that following Him will be as easy as a bed of roses but He did promised that He will never leave you nor forsakes you. Terkadang kita cepat give up apabila iblis hanya sekadar menjentik saja dan dengan cepat kita mudah goyah.  Apabila anda terlibat dalam pergerakan-Nya, tidak ada alasannya untuk anda berhenti ataupun keluar. Biar macam mana pun anda diserang, ketahuilah bahawa Tuhan menyertai orang-orang yang beriman dan benar. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: