Thursday, January 5, 2017

Revival : Why this movement?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus menerus mendorong kita untuk bergerak maju. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Why this movement?

Joshua 10:7 (NKJV)  So Joshua ascended from Gilgal, he and all the people of war with him, and all the mighty men of valor.

Yosua 10:7 (TB)  Lalu Yosua bergerak maju dari Gilgal, dia dan seluruh tentara yang bersama-sama dengan dia, semuanya pahlawan yang gagah perkasa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #5. Tahukah anda bahawa jika anda hidup di dalam Tuhan, maka anda harus bergerak? Why this movement is important to us? Believers who claims to be alive in Christ Jesus cannot be spiritually dead,  but alive. Pergerakan ini sangat penting untuk kita supaya jiwa-jiwa dapat dijangkau dan diselamatkan. To start a movement is very easy, but to make sure it is running and not static or dead, now that's a big deal. Apakah anda hidup atau mati saat ini? Apakah anda sedang bergerak atau anda statik dan tidak bergerak? Movement is Not dead unless we are dead and not moving or spiritually paralyzed.

1. Why this movement?
Kisah Para Rasul 17:28 (TB)  Sebab di dalam Dia kita hidup, kita bergerak, kita ada, seperti yang telah juga dikatakan oleh pujangga-pujanggamu: Sebab kita ini dari keturunan Allah juga.

☕ 🍞 Joshua harus bergerak maju jika mau menakluki setiap tempat yang Tuhan berikan kepadanya. Tanpa PERGERAKAN tidak ada PENAKLUKAN. Kita bergerak seolah olah kita mau berperang dan merampas kembali segala sesuatu yang telah dicuri oleh iblis. Biar apa pun yang terjadi, seorang tentara tidak akan pernah berpatah baik sebelum selesai berperang. Bagaimana hebat sekalipun peperangan itu dia tetap akan maju dan berperang dan tidak mundur. Kita bukan bergerak membuta tuli, tetapi kita bergerak untuk merampas kembali bangsa kita, generasi kita, keluarga kita, dan komuniti kita daripada pegangan iblis. Kerana perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging, tetapi melawan roh-roh jahat dan penguasa kegelapan. We cannot falter now. We cannot turn back now. We must move on, marching together and winning this generation once again.

Revival movement is not dead. Jika kita baca sekali lagi firman TUHAN ini, ia mengatakan bahawa "......di dalam Dia kita hidup, kita bergerak, kita ada....." Bermaksud, jika hidup anda sudah diubah, mengalami kebangkitan rohani, maka hiduplah di dalam Tuhan kerana Dialah sumber kehidupan anda dan apabila anda hidup di dalam Tuhan maka anda bergerak seturut kehendak-Nya dan melakukan rencana-Nya. Pasukan ini adalah pasukan yang gagah perkasa bergerak bersama untuk merampas kembali generasi ini dan menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang. Are you ready for this movement? Are you ready to be involved in this movement? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: