Tuesday, January 17, 2017

Revival : Time is limited

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus maju dan tidak lagi melengahkan masa yang ada. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Time is limited

Colossians 4:5 (NKJV)  Walk in wisdom toward those who are outside, redeeming the time.

Kolose 4:5 (TB)  Hiduplah dengan penuh hikmat terhadap orang-orang luar, pergunakanlah waktu yang ada.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #17. Tahukah anda bahawa masa yang ada semakin sedikit? Masa itu emas, kerana itu pergunakanlah waktu yang ada untuk terus maju dan menjangkau jiwa-jiwa yang masih hilang. Kita telah diberikan satu tanggungjawab di mana Tuhan telah mempercayakan amanat agung-Nya kepada kita. Adakah kita sedang melaksanakannya? Friends, it's getting late and it's getting serious. We waste our time commenting this and that, wasting time at the Facebook, wasting time watching TV 📺 and yet we care less about the souls that are perishing every minute.

1.  Time is limited
Efesus 5:16 (TB)  dan pergunakanlah waktu yang ada, karena hari-hari ini adalah jahat. 

☕ 🍞 Setiap hari bersifat jahat, kita boleh saja tergoda memanfaatkannya untuk kesenangan diri dan bukan kesenangan Tuhan. Oleh sebab itu orang perlu hikmat sejati agar memahami kehendak Tuhan, terutama dalam pemanfaatan waktu. Maksud dari "berjaga-jaga di dalam doa" adalah bahwa kita harus tekun dalam berdoa, terus menerus dan siap selalu dalam berdoa. Istilah Yunani yang dipakai untuk istilah "berjaga-jaga" sama dengan gambaran tentang sebuah perahu yang selalu siap dipakai untuk menolong orang lain. Jadi, ada kesungguhan dan keseriusan dalam berdoa.

Setiap kali kamu berpeluang melakukan apa yang baik, gunakanlah peluang itu, kerana masa ini masa yang jahat. Do you know that we are in the end times? Every single seconds is precious to be wasted. Pergunakanlah masa ini untuk berdoa sungguh sungguh.  Pergunakanlah masa ini untuk "menebarkan jala" anda dan menjangkau jiwa-jiwa. Pergunakanlah masa ini bertekun dalam melakukan kehendak Tuhan. Pergunakanlah masa ini untuk menyebarkan api Kebangkitan Rohani. Pergunakanlah masa yang ada untuk mengabarkan berita Injil kepada semua orang. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: