Sunday, January 15, 2017

Revival : Harvest season

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk menuai tuaian yang sudah masak. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Harvest season

Genesis 8:22 (NKJV)  "While the earth remains, Seedtime and harvest, Cold and heat, Winter and summer, And day and night Shall not cease."

Kejadian 8:22 (TB)  Selama bumi masih ada, takkan berhenti-henti musim menabur dan menuai, dingin dan panas, kemarau dan hujan, siang dan malam."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #15. Tahukah anda bahawa musim menuai tidak pernah berhenti selagi bumi masih ada?  Demikian juga musim menuai jiwa-jiwa. Selagi Yesus belum datang, kita masih ada kesempatan untuk menuai jiwa-jiwa yang sudah siap untuk dituai. Janganlah sampai jiwa-jiwa itu dituai oleh iblis.

1. Harvest Season
Lukas 10:2 (TB)  Kata-Nya kepada mereka: "Tuaian memang banyak, tetapi pekerja sedikit. Karena itu mintalah kepada Tuan yang empunya tuaian, supaya Ia mengirimkan pekerja-pekerja untuk tuaian itu.

☕ 🍞 Jika kita sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi, maka jadilah saluran kebangkitan rohani kepada generasi ini. Jangan berhenti di sekadar doa saja, tetapi bangkit dan bergeraklah menuai tuaian yang sudah menguning. Jangan berdoa agar Tuhan mengutus orang lain, tetapi berdoalah supaya Tuhan mengutus ANDA. Ramai jiwa sudah siap untuk dituai tetapi tidak ramai yang mau turun ke sawah padi untuk menuai kerana takut akan terkena kotoran. Hati Tuhan tergerak dengan belas kasihan melihat keadaan jiwa-jiwa yang terhilang.

Dunia ini penuh dengan ladang yang sudah siap dituai.  Bangsa anda sudah siap untuk dituai. Bila lagi kita mau menuai tuaian yang sudah masak itu? Sementara masih ada masa,  pergunakanlah kesempatan yang ada untuk menjangkau jiwa-jiwa yang masih tersesat dan hilang. Everyday we live is an opportunity for us to impact and make a difference in someone's life. Never go through a day without winning one soul for Christ Jesus.  Ramai yang mahukan supaya hari-hari yang mereka lalui akan berlalu dengan cepat, tetapi mereka melupakan tujuan asal kenapa mereka masih bernyawa, kenapa Tuhan masih memberikan hari yang baru, kenapa Tuhan masih memberikan kesempatan kepada kita. Janganlah kita membiarkan satu jiwa pergi selamanya tanpa mengenal Tuhan Yesus. Menuai bermaksud benih-benih yang telah kita tabur dahulu yang kini sudah siap untuk dituai. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: