Monday, January 2, 2017

Revival : I will do a new thing

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan pekerjaan serta pergerakan Tuhan yang baru. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I will do a new thing

Revelation 21:5 (NKJV)  Then He who sat on the throne said, "Behold, I make all things new." And He said to me, "Write, for these words are true and faithful."

Wahyu 21:5 (TB)  Ia yang duduk di atas takhta itu berkata: "Lihatlah, Aku menjadikan segala sesuatu baru!" Dan firman-Nya: "Tuliskanlah, karena segala perkataan ini adalah tepat dan benar."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #2. Tahukah anda bahawa Tuhan menjadikan segala sesuatu baru di dalam hidup anda pada tahun ini? It is a new movement of God. It is a new work of God. It is a new miracle God is preparing for you. It is a new blessing God has for you. Adakah anda sudah bersiap sedia untuk menerimanya? Tuhan melakukan satu pekerjaan yang belum pernah anda lihat, yang belum pernah anda dengar dan yang belum pernah anda terfikir.

1. I will do a new thing
Yesaya 43:19 (TB)  Lihat, Aku hendak membuat sesuatu yang baru, yang sekarang sudah tumbuh, belumkah kamu mengetahuinya? Ya, Aku hendak membuat jalan di padang gurun dan sungai-sungai di padang belantara.

☕ 🍞 Pekerjaan Tuhan bukan lagi seperti yang anda sangkakan atau anda fikirkan. Pekerjaan Tuhan bukan lagi seperti tahun lepas atau tahun tahun yang dahulu. Hidup anda, karier anda,  pelajaran anda,  keluarga anda,  pelayanan anda tidak akan sama lagi seperti yang dulu. God works in a mysterious way.  A way that's unknown to humankind. God's movement is different. Tuhan sedang membangkitkan satu generasi yang baru dengan pergerakan yang baru dalam cara yang baru.  God is rising up an unknown generation and preparing them for revival.  The church is in a season of transition. God is presently at work breaking up the fallow ground. Tuhan sudah membajak tanah yang tandus dan sekarang tanah itu sudah siap untuk ditaburkan benih-benih surgawi yang akan bertumbuh dan bergerak dalam satu arus yang baru Tuhan sedang membawa.

Apakah anda sedang mengharapkan sesuatu yang baru dalam hidup anda,  keluarga anda,  karier anda,  pelayanan anda? Inilah musim permulaan pekerjaan Tuhab yang baru.  Tuhan sedang mempersiapkan satu generasi tidak dikenal untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Bagaimana dengan anda? Adakah sudah siap bergerak dalam pergerakan Tuhan yang baru ini? Biar apapun azam tahun baru anda,  jadilah seorang yang akan membawa gerakan Tuhan ke mana pun anda pergi dan turut serta dalam pekerjaan Tuhan yang baru ini.  Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: