Tuesday, January 10, 2017

Revival : Rebuild the walls

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk membina kembali mezbah doa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Rebuild the walls

1 Peter 4:7 (NKJV)  But the end of all things is at hand; therefore be serious and watchful in your prayers.

1 Petrus 4:7 (TB)  Kesudahan segala sesuatu sudah dekat. Karena itu kuasailah dirimu dan jadilah tenang, supaya kamu dapat berdoa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #10. Tahukah anda bahawa mezbah doa kita makin goncang dan tidak stabil? It is time for us to rebuild the prayer altar. Kita harus terlibat dalam pergerakan doa serta menggerakkan doa. Kita sedang berada di masa-masa yang sangat genting. Kita harus mulai berdoa 🙏. Waktu berjalan terus dan akan mengakhiri hidup manusia secara pribadi maupun dunia saat Yesus Kristus datang kembali. Apa yang harus Kristen lakukan dalam waktu yang singkat ini? Petrus menasihatkan, agar jemaat dan para pemimpin jemaat mengisi waktu yang ada menurut kehendak Allah.

1. Rebuild the walls
Kolose 4:2 (TB)  Bertekunlah dalam doa dan dalam pada itu berjaga-jagalah sambil mengucap syukur.

☕ 🍞 Ada 3 perkara yang dinyatakan dalam Firman Tuhan ini.

1. Kesudahan segala sesuatu sudah dekat
- Kita tidak tahu bila kedatangan Yesus kali keduanya tetapi Tuhan Yesus telah memberikan peringatan kepada kita semua supaya kita tetap berjaga-jaga. Apakah gereja berada dalam posisi doa saat Yesus datang kali keduanya?

2. Kuasailah dirimu dan bertenang
- terkadang kita terlalu risau tentang hal ini dan itu sehinggakan ketenteraman kita terganggu. Menjadi stress. Apabila saatnya kita mau Berdoa, fikiran kita kacau-bilau dengan hal-hal yang sedang terjadi di sekeliling kita sehinggakan kita tidak dapat berdoa 🙏. Taklukkan segala sesuatu ke bawah Kaki Yesus. Jadilah tenang,  dengan menjadi risau anda tidak dapat menambahkan masa yang lebih ataupun menambahkan sehelai rambut.

3. Dapat berdoa
- Revival is birth of intense prayer for this generation and not just a few minutes prayer. Bila kita bekerja,  kita bekerja tetapi apabila kita berdoa, Tuhan yang bekerja melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Apabila ada gerakan doa, dan apabila anda mula berdoa 🙏 untuk generasi ini dan bangsa kita, maka anda harus bersedia untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa.

Saya mau fokuskan kepada doa. Adakah anda terlibat dalam PERGERAKAN DOA? Adakah anda sedang MENGGERAKKAN DOA? Prayer is our life line to God.  Without prayer we can suffocate. Bagaimanakah keadaan tembok doa anda? Adakah anda sudah mula membangunkan kembali tembok doa anda untuk bangsa anda, generasi anda,  kampung anda,  keluarga anda, komuniti anda dan negara anda? Sepertimana Nehemiah berdoa syafaat untuk Yerusalem apabila dia mendengar berita tentang Yerusalem, dia meratap,  meraung,  berkabung dan dia Berdoa 🙏. Adakah hati kita tergerak sebegitu? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: