Sunday, February 5, 2017

Revival : My soul longs for You

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 memenuhi kehausan jiwa kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : My soul longs for You

Psalms 143:6 (NKJV)  I spread out my hands to You; My soul longs for You like a thirsty land. Selah

Mazmur 143:6 (TB)  Aku menadahkan tanganku kepada-Mu, jiwaku haus kepada-Mu seperti tanah yang tandus. Sela

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #36. Tahukah anda bahawa kerohanian kita boleh menjadi seperti tanah yang tandus? A spiritual emptiness. A spiritual drought. If this is the condition of your spiritual life, you need Revival,  a fresh encounter with God. Dalam keadaan cuaca yang panas dan hujan pun jarang turun, adakalanya kita menjadi dehidrasi, haus mau minum air. Pokok-pokok dan tumbuh-tumbuhan menjadi layu dan kering. Tanah menjadi tandus dan merekah. Demikianlah keadaan kerohanian kita sekarang. Our spiritual life is dehydrated, drought season, hot extreme hot, the land longs for water.

1.  My soul longs for You
Mazmur 63:1 (TB)  Mazmur Daud, ketika ia ada di padang gurun Yehuda. (63-2) Ya Allah, Engkaulah Allahku, aku mencari Engkau, jiwaku haus kepada-Mu, tubuhku rindu kepada-Mu, seperti tanah yang kering dan tandus, tiada berair.

☕ 🍞 Berhenti merasa dahaga akan Tuhan bererti mati secara rohani; jadi, kita tidak boleh membiarkan apa pun mengurangi kerinduan yang mendalam akan hal-hal dari Tuhan. Apabila kita merasakan betul betul sudah kosong kerohanian,  when you are at the state of spiritual bankruptcy, there will be an intense longing for the outpouring of the Holy Spirit. Hallelujah 🙌 🔥 🔥... Seperti rusa haus akan air, demikianlah jiwa kita, kerohanian kita merindukan supaya Tuhan menurunkan hujan berkat-Nya, hujan akhir-Nya. Kita perlukan hujan ini untuk menyuburkan kembali kerohanian kita supaya tanah yang tandus, iaitu hati kita menjadi subur kembali, mulai bertumbuh dan menghasilkan buah-buah kebangkitan rohani.

Tanah yang tandus itu adalah hati kita yang sudah menjadi keras, ketandusan, kering kontang. Setiap kita akan datang ke satu tempat di mana kita merasakan penat dan lelah, satu keadaan yang kering kontang, di saat itu kita perlukan Tuhan menyegarkan kita kembali. Learn to relax in the presence of God. He makes you to lie down in green pastures; He leads you beside the still waters. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: