Tuesday, February 14, 2017

Revival : To Endure Hardship

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengajar kita untuk terus bergerak maju biar apapun situasi yang kita alami. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : To Endure Hardship

2 Timothy 2:3 (NKJV)  You therefore must endure hardship as a good soldier of Jesus Christ.

2 Timotius 2:3 (TB)  Ikutlah menderita sebagai seorang prajurit yang baik dari Kristus Yesus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #45. Tahukah anda bahawa kita dipanggil juga untuk menderita seperti seorang prajurit? Ramai di antara kita yang melayani Tuhan, terkadang apabila badai menghantam kita cepat goyah dan mengalah. Kalau Tuhan Yesus berfikir begitu,  tidak mungkin kita menerima keselamatan sekarang. Jika kita melihat setiap masalah, halangan, percobaan, semuanya sebagai satu alasan untuk give up,  saya rasa kita ini masih belum memahami panggilan Tuhan Yesus dalam hidup kita kerana begitu mudah kita mau lepas sesuatu tanggungjawab yang tah dipercayakan kepada kita oleh Tuhan Yesus.

1. To Endure Hardship
2 Timotius 2:4 (TB)  Seorang prajurit yang sedang berjuang tidak memusingkan dirinya dengan soal-soal penghidupannya, supaya dengan demikian ia berkenan kepada komandannya.

☕ 🍞 Seorang pelayan harus selalu bersiap sedia menyampaikan firman Tuhan, menderita, merentangi lautan yang penuh dengan cabaran bila bila masa sahaja. Ia harus siap memberitakannya, baik dalam keadaan senang maupun susah; baik saat ia dapat melihat buahnya maupun tidak. Apakah apabila Tuhan memanggil kita, kita menjawab "ini aku Tuhan, utuslah aku ataupun ini aku Tuhan, utuslah para Pastor, pendeta, pelayan ataupun pemimpin gereja." Yesus mengatakan "Berbahagialah hamba, yang didapati tuannya melakukan tugasnya itu, ketika tuannya itu datang."

No one like to endure hardship. We just want a ministry just like a bed of roses. Pelayanan adalah satu medan peperangan, jadilah seperti seorang tentera yang bertempur yang tidak mengalah selagi belum menang. A faithful servant will continue to serve no matter how many obstacles he has to breakthrough, no matter how hard it is, he or she will remain faithful until the last breath. Selagi hidup selagi itu kita berperang. Pantang menyerah kalah. Tetapi faktanya adalah ramai yang mengalah sebelum melakukan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: