Wednesday, February 15, 2017

Revival : To be on guard

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus berperang melawan segala kesesatan dan kejahatan alam rohani. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : To be on guard

Ephesians 6:12 (NKJV)  For we do not wrestle against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this age, against spiritual hosts of wickedness in the heavenly places.

Efesus 6:12 (TB)  karena perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging, tetapi melawan pemerintah-pemerintah, melawan penguasa-penguasa, melawan penghulu-penghulu dunia yang gelap ini, melawan roh-roh jahat di udara.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #46. Tahukah anda bahawa perjuangan kita bukan melawan darah dan daging? Terkadang apabila ada sesuatu kejahatan terjadi, kita dengan cepatnya menyalahkan orang lain tetapi kita tidak sedar bahawa ada iblis yang sedang bekerja di sebalik itu. To win this generation, your perspective must change. Kita berada di dalam satu peperangan, peperangan rohani, peperangan untuk merampas kembali generasi ini.

1.  To be on guard
1 Petrus 5:8 (TB)  Sadarlah dan berjaga-jagalah! Lawanmu, si Iblis, berjalan keliling sama seperti singa yang mengaum-aum dan mencari orang yang dapat ditelannya.

☕ 🍞 Kita sedang berperang bukan melawan darah dan daging tetapi melawan pemerintah-pemerintah, melawan penguasa-penguasa, melawan penghulu-penghulu dunia yang gelap ini, melawan roh-roh jahat di udara. Terkadang bila ada kita melakukan pelayanan yang telah dipercayakan kepada kita oleh Tuhan, ada saja serangan serangan dari kiri kanan. Sebenarnya bukan orang itu yang mau menyerang anda tetapi roh jahat yang bekerja lewat seseorang itu. Terkadang tanpa disedari kita menjadi instrumen iblis. Sekali lagi saya ingin tegaskan bahawa musuh sebenar kita bukan manusia,  ataupun parti itu dan ini,  bangsa itu dan ini. Musuh utama kita adalah roh jahat.

Tanpa menyedari akan hal itu, dengan begitu cepat kita mengalah dan membiarkan musuh ketawa. Tidak tahukah anda bahawa Roh yang ada di dalam anda lebih besar dan berkuasa daripada roh roh yang ada di dunia ini? Perjuangan kita melawan roh-roh jahat di udara. Jadi adakah anda mau membiarkan iblis ketawa melihat anda atau anda mau bangkit dan berperang? Bagaimana? Berdoa.... Dua jam seminggu jelas tidak cukup. You must pray prayers like never before. Doa adalah senjata anda untuk menghancurkan segalanya pekerjaan iblis. This is spiritual warfare and not some kind of a fanfare or funfair. Doa adalah senjata anda. Nama Yesus adalah menara anda yang kuat. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: