Sunday, February 26, 2017

Revival : The cruciality of prayer

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus berdoa dan menggerakkan doa di mana jua anda berada. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The cruciality of prayer.

James 5:18 (NKJV)  And he prayed again, and the heaven gave rain, and the earth produced its fruit.

Yakobus 5:18 (AVB)  Selepas itu, dia berdoa lagi, lalu langit menurunkan hujan mencurah-curah dan tanah mengeluarkan hasil.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #57. Tahukah anda bahawa semuanya bermula dari setitik doa? If you want Revival, it begins with a prayer. If you want to see massive souls saved, it begins with a prayer and then GO and win souls. Revival yang lahir daripada doa dan iman yang benar akan melihat hasil penuaian yang luarbiasa. It takes a prayer to see  His Kingdom invade Earth. Doa yang lahir dari iman akan memperlihatkan kemuliaan Tuhan dan Pencurahan Roh Tuhan ke atas setiap suku bangsa.

1. The cruciality of prayer
Yakobus 5:17 (AVB)  Elia seorang manusia biasa seperti kita. Dia berdoa bersungguh-sungguh supaya hujan tidak turun, maka selama tiga tahun setengah hujan tidak turun di bumi.

Lukas 11:9 (AVB)  Oleh itu, Aku berkata kepadamu: Mintalah, dan kamu akan menerimanya; carilah, dan kamu akan mendapatnya; ketuklah pintu, dan pintu akan dibuka untukmu.

1. Ask
- ramai tidak melihat mukjizat terjadi kerana tidak meminta. Kenapa tidak meminta? Kerana sifat keegoan kita.

- jawapan kepada doa bermula daripada kerinduan atau kesungguhan yang mendalam untuk berdoa.
- kerinduan, keinginan or desire is a strong force..

☕ Prayer begins with a desperation ( dalam keadaan terdesak, hilang harapan, putus asa, kesedihan yg mendalam - anguish)

🍟 Doa yang memperlihatkan kemuliaan serta mujizat Tuhan adalah lahirnya daripada iman yang sungguh-sungguh di dalam Tuhan.

🍕 Until you are tired of a situation of your life, you cannot see change.

2. Seeking (Hebrew: do it frequently)
🍝 penerobosan terjadi apabila kita tidak putus asa dalam doa kita. Maksudnya, kita terus menerus mencari wajah Tuhan melalui doa kita tanpa henti. Biar apapun terjadi, kita tetap mencari wajah Tuhan. Breakthrough comes when you keep seeking and pressing on frequently .

🍕🍝 Setelah sekian lama saya tidak main futsal, Jumaat yang lepas saya turun main, aduh semput semput saya. Macam stamina tidak cukup. Demikianlah juga apabila kita mencari wajah Tuhan. You need stamina to constantly seek the face of God. Ramai yang berdoa beberapa minit saja sudah mulai penat. Stamina anda adalah kekuatan Roh Kudus melalui perhubungan anda bersama Tuhan that makes you excited about God and to pursue Him.

3. Knocking
🌮🌭 di sinilah kita menentang segala kuasa kegelapan yang sedang bekerja. Ini adalah level ketiga doa di mana kita berhadapan dengan musuh kita, melawan segala pekerjaan roh roh jahat dan penghulu kegelapan dunia ini.

🍎🍏The Bible did not say that we are in a boxing match. We are in a wrestling match with the powers of darkness.

Ephesians 6:12 (NKJV)  For we do not WRESTLE against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this age, against spiritual hosts of wickedness in the heavenly places.

- When you pray you knock down every demonic powers, every strongholds,  every obstacles, every opposition, every spirit of unbelieve.

Jadi, bagaimana sekarang? Adakah kita sedang berdoa? Is there a true prayer being birth out of you? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: