Saturday, February 18, 2017

Revival : The roots are deep

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengajar kita untuk terus mengandalkan Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The roots are deep.

Jeremiah 17:7-8 (NKJV)  "Blessed is the man who trusts in the Lord, And whose hope is the Lord.
For he shall be like a tree planted by the waters, Which spreads out its roots by the river, And will not fear when heat comes; But its leaf will be green, And will not be anxious in the year of drought, Nor will cease from yielding fruit.

Yeremia 17:7-8 (TB)  Diberkatilah orang yang mengandalkan TUHAN, yang menaruh harapannya pada TUHAN!
Ia akan seperti pohon yang ditanam di tepi air, yang merambatkan akar-akarnya ke tepi batang air, dan yang tidak mengalami datangnya panas terik, yang daunnya tetap hijau, yang tidak kuatir dalam tahun kering, dan yang tidak berhenti menghasilkan buah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #49. Tahukah anda bahawa pengharapan kita dalam Tuhan tidak tergoyahkan jika kita mengandalkan Tuhan dan berharap kepada-Nya? Immovable, unshakable, Unstoppable and unbreakable hope in the Lord. Mereka yang kepercayaan berpusat pada diri sendiri dan sumber daya manusia pastilah akan kecewa, miskin rohani, dan akhirnya terhilang. Sebaliknya, mereka yang sepenuhnya mengandalkan Tuhan akan diberkati dan akhirnya memperoleh pahala warisan ilahi. Mereka tidak akan takut atau khawatir di dalam situasi hidup bagaimanapun kerana akar mereka tertanam jauh di dalam Tuhan Yesus.

1. The roots are deep
Yeremia 17:5 (TB)  Beginilah firman TUHAN: "Terkutuklah orang yang mengandalkan manusia, yang mengandalkan kekuatannya sendiri, dan yang hatinya menjauh dari pada TUHAN!

☕ 🍞 Apabila anda tertanam di dalam Tuhan Yesus dan akar mu merambat ke sedalam dalamnya,  anda tidak akan tergoyahkan kerana anda mempunyai akar yang kuat di dalam Tuhan Yesus. Tetap bertumbuh di dalam Tuhan dan berhasil dalam segala sesuatu. Bagaikan pokok yang tumbuh di tepi sungai yang mengalir; akarnya merambat sampai ke air. Musim panas tidak ditakutinya, kerana daun-daunnya selalu hijau; walaupun negeri dilanda kemarau, tidak ada kegelisahannya, kerana buah selalu dihasilkannya.

WE are abandoned to the love of God. There's no other name in which we can put all our hope and trust except Jesus Christ, our Lord and Saviour. Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita adalah supaya kita diselamatkan, diampuni, dipulihkan serta dibangkitkan kembali dan langsung menghubungkan kita kembali kepada Tuhan, sumber pengharapan kita, sumber kekuatan kita dan kota benteng yang teguh. Semakin mendalam akar kita merambat semakin kuat dan teguh kita di dalam Tuhan Yesus. Tidak perlulah kita mau mengandalkan dunia dan segala falsampah (falsafah)  dunia ini. Tidak perlu kita mau berharap kepada orang dan dunia ini kerana kepercayaan kita,  pengharapan kita, iman kita adalah Yesus dan di dalam Tuhan Yesus. Kenapa kita cenderung untuk tidak mengandalkan Tuhan dan berharap kepada-Nya? Ini terjadi apabila hati kita mulai menjauh daripada Tuhan dan Kebenaran-Nya dan kita mulai mendengar pendapat manusia dan menerima falsafah dunia. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: