Wednesday, March 1, 2017

Revival : The seeds of prayer

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk menabur benih-benih doa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The seeds of prayer

Matthew 13:24 (NKJV)  Another parable He put forth to them, saying: "The kingdom of heaven is like a man who sowed good seed in his field;

Matius 13:24 (AVB)  Yesus menceritakan satu ibarat lagi: “Kerajaan syurga ibarat orang menabur benih yang baik di ladangnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #60. Tahukah anda bahawa apabila kita berdoa 🙏 🙌, kita sedang menabur benih-benih doa yang di mana kita akan melihat mukjizatnya terjadi? The seeds of prayer you've sowed in the past is growing now. Jangan pernah berpikir bahawa benih-benih doa yang telah anda taburkan beberapa waktu yang lalu, Tuhan tidak mendengarkannya. Each of your prayer seeds is growing up into a healthy tree and very soon you will be able to harvest its fruits when you pray according to the will of God. A miracle can happen now for the Spirit of God is here. Miracles can happen when you believe and pray.

1. The seeds of prayer
Mazmur 126:6 (AVB)  Orang yang sentiasa pergi sambil menangis, membawa benih untuk disemai, pasti akan datang lagi dengan bergembira, membawa hasil tuaiannya.

☕ 🍞 Kita sedang menabur benih-benih yang baik. Kita sedang menabur benih-benih doa di tanah yang subur. Jika anda sedang berdoa untuk satu kebangkitan rohani terjadi, janganlah putus asa kerana doa anda pasti akan terjawab. Jika anda sedang berdoa untuk satu mukjizat kesembuhan, jangan pernah putus asa kerana mukjizat itu akan menjadi nyata di saat kita percaya dan berdoa. Is there a true prayer being birth today? A prayer that will open heavens door and flood this generation. A prayer that will shake every power and principalities of darkness. Revival is birth of intense prayer for this generation and not just a few minutes prayer. Bila kita bekerja,  kita bekerja tetapi apabila kita berdoa, Tuhan yang bekerja melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Apabila ada gerakan doa, dan apabila anda mula berdoa 🙏 untuk generasi ini dan bangsa kita, maka anda harus bersedia untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa.

Prayer is a powerful weapon. It must be used frequently to penetrate the enemies camp. To destroy every works of the enemy. To uproot and to tear down the kingdom of darkness. Adakah anda sudah menabur benih-benih doa untuk generasi ini? Jika sudah, jangan putus asa dan terus berdoa. Tuhan pasti menjawab doa anda. Jika belum lagi, apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: