Friday, March 3, 2017

Revival : Feed my soul

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memberikan makanan kepada hati yang lapar. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Feed my soul

John 6:57 (NKJV)  As the living Father sent Me, and I live because of the Father, so he who feeds on Me will live because of Me.

Yohanes 6:57 (AVB)  Seperti Bapa yang hidup mengutus Aku, dan Aku hidup kerana Bapa hidup. Demikianlah juga, orang yang makan tubuh-Ku akan hidup kerana Aku hidup.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #62. Tahukah anda bahawa kita harus senantiasa berhati hati dengan apa yang kita berikan kepada kerohanian kita? What do you feed your soul? What are you doing to feed your soul? Selain daripada perhubungan kita dengan Tuhan, memuji dan menyembah Tuhan, serta merenungkan Firman Tuhan, secara pribadi saya membaca buku buku 📚 rohani yang seiring dengan visi dan misi saya iaitu buku buku 📚 tentang kebangkitan rohani, kepimpinan serta pemuridan. Terkadang juga saya melihat terlalu banyak artikel di facebook yang tidak membangunkan.

1. Feed my soul
Mazmur 78:23-24 (AVB)  Namun Dia memerintahkan awan dan membuka pintu langit;
menghujani mereka dengan manna untuk makanan mereka, dan memberi mereka gandum syurga.

☕ 🍞 G.I.G.O it means Garbage In, Garbage Out. Sometimes we input a lot of garbage into our spiritual lives and as a result of it, we produce garbage out of our lives. Terkadang kita meng"input" segala sesuatu dalam kerohanian kita sehingga kerohanian kita menjadi sakit. Lalu, kita curahkan rasa sakit itu di facebook, wechat dan sebagainya. Seperti yang saya katakan tadi, sampah masuk dan sampah keluar. What are you feeding to your soul is very much important than to what you feed your stomach! Contohnya, jika seseorang diberikan tanggungjawab sebagai seorang pemimpin, dan dia tidak tahu bagaimana untuk memimpin, apa yang boleh dia lakukan adalah, berdoa, meminta pimpinan Roh Kudus dan seterusnya BELAJAR 📚. Belajar daripada orang lain dan juga daripada buku buku tentang kepemimpinan. Jika iman anda goyah, anda boleh berdoa, membaca Firman Tuhan dan juga membaca buku buku rohani yang membangunkan iman kepercayaan anda. Zaman sekarang orang lebih cenderung membaca Facebook, wechat, whatsapp daripada membaca alkitab serta buku buku yang mendorong.

Are we "feeding" Christ Jesus into our spirit? Are we implementing "More of Jesus and less of me" in our spiritual life? Makanlah Roti Hidup iaitu Firman Tuhan yang menghidupkan dan membangkitkan kerohanian kita. Adakah kerohanian kita sedang menerima makanan yang secukupnya yang diperlukan untuk pertumbuhan rohani? Atau kita sedang meng"input"kan segala "sampah sarap" dunia ini ke dalam rohani kita? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: