Saturday, March 4, 2017

Revival : Hungry in the desert

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengenyangkan kerohanian yang lapar. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Hungry in the desert 🏜

2 Samuel 17:29 (NKJV)  honey and curds, sheep and cheese of the herd, for David and the people who were with him to eat. For they said, "The people are hungry and weary and thirsty in the wilderness."

2 Samuel 17:29 (AVB)  madu, dadih, domba dan keju daripada lembu untuk dimakan oleh Daud serta rakyat yang menyertainya, kerana kata mereka, “Rakyat tentunya berasa lapar, lelah dan haus di gurun.”

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #63. Tahukah anda bahawa jiwa kita kelaparan? Are we going through the desert 🏜 and wandering around looking for food to satisfy the hunger of our spirit? Terkadang kita merayau rayau di padang gurun mencari jalan balik kepada Tuhan. Terkadang juga jalan itu Tuhan telah tunjukkan kepada kita, tetapi kita masih merayau rayau. Kita semua sepertinya sedang mencari oasis di padang gurun 🐪 🏜. Di oasis terdapat air dan juga makanan yang kita perlukan untuk dihidrat kembali. Demikian juga di padang gurun yang kita sedang lewati, Yesus adalah "oasis" kita. Dialah sumber air hidup yang memuaskan kehausan jiwa kita dan Roti 🍞 Hidup yang mengenyangkan kerohanian kita.

1. Hungry in the desert 🏜
Matius 11:28 (AVB)  Marilah ke sisi-Ku, wahai semua yang jerih lelah dan memikul beban berat; Aku akan memberimu kelegaan.

☕ 🍞 Adakah anda sudah penat melewati kehidupan ini? Adakah anda tersesat jalan dan masih tercari cari 🔎 jalan yang benar? Adakah jiwa anda haus dan lapar? Adakah anda sedang memikul beban dosa? Datanglah kepada Tuhan Yesus dan terimalah makan 🍴 yang telah disediakan Oleh-Nya untuk anda. Di dalam hidup ini, sudah pasti kita akan melewati saat-saat penat dan lelah 🙇 dalam pelayanan, namun kita berfikir bahawa kita masih mampu meneruskannya. Jangan mengambil langkah yang salah. Anda bukan sahaja menambahkan beban atau kepenatan anda dan kebarangkalian anda sedang menuju ke arah perangkap iblis. There's a TV 📺 advertisement quite some time ago, "have a break, have a kit kat..." we must learn to take a break, come to God, wait upon the Lord, be refilled, revived, restored and empowered to continue to run 🏃 the race. Revival is when we acknowledge that we aren't able to move forward without God and that we need Him to continuously fill us, empower us to do greater works.

Adakah kerohanian anda sedang melewati padang gurun? Adakah jiwa anda haus dan lapar? Datanglah kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: