Tuesday, March 21, 2017

Revival : Deeper

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus membawa kita untuk masuk lebih dalam lagi di dalam hadirat Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Deeper

Ezekiel 47:3-5 (NKJV)  And when the man went out to the east with the line in his hand, he measured one thousand cubits, and he brought me through the waters; the water came up to my ankles.
Again he measured one thousand and brought me through the waters; the water came up to my knees. Again he measured one thousand and brought me through; the water came up to my waist.
Again he measured one thousand, and it was a river that I could not cross; for the water was too deep, water in which one must swim, a river that could not be crossed.

Yehezkiel 47:3-5 (AVB)  Orang itu pergi ke arah timur sambil membawa tali pengukur. Lalu dia mengukur jarak sepanjang seribu hasta lalu disuruhnya aku masuk ke air itu, tingginya satu mata kaki.
Dia mengukur lagi sepanjang seribu hasta dan menyuruh aku masuk ke air itu, ternyata tingginya paras lutut. Lagi-lagi dia mengukur sepanjang seribu hasta lalu menyuruh aku masuk, air itu setinggi pinggang.
Kemudian dia mengukur seribu hasta lagi. Kali ini air itu sudah menjadi sungai yang tidak dapat kuseberangi kerana airnya telah meninggi. Cukup tinggi air itu sehingga orang dapat berenang – sungai itu sudah tidak dapat diseberangi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #80. Tahukah anda bahawa kita harus senantiasa masuk lebih dalam lagi di dalam hadirat Tuhan? Many are satisfied with ankle deep only. To be fully submerged, they aren't willing to go. Berapa dalam anda sanggup pergi? In God you go higher, level up level up. In worship 🛐 you deeper and deeper until you're fully submerged in the presence of God.

☕ 🍞. Ramai orang tak sabar sabar mau tunggu Worship 🛐 habis. Ada segelintir sahaja yang mau terus hanyut di dalam hadirat Tuhan. Di dalam Worship ataupun doa, kita harus pergi lebih dalam lagi. Janganlah hanya sekadar 5 minit dah cukup. Have you ever experienced that when you are fully submerged in His presence and you felt that God holds you closely to His heart? All you need to do is to allow God to take you deeper deeper deeper.

🍕 Deeper in love with Him
🍝 Deeper into the presence of God
🌭 Deeper intimacy with God
🌮 Deeper in worship 🛐
🍔 Deeper in prayer

🍣🍱 Ini mengingatkan saya kepada satu lagu "...Lebih dalam lagi ku rindu Kau Tuhan, Lebih dari segala yang ada, Lebih dalam lagi ku cinta Kau Yesus, Ku mengasihiMu..."

Berapa jauh anda sanggup pergi dalam penyembahan anda? Pergelangan kaki dan merasa puas? Sampai ke lutut dan merasa puas? Sampai ke pinggang dan merasa puas? Atau sampai anda ditenggelami dan tak mampu berjalan tetapi berenang di dalam hadirat Tuhan? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: