Thursday, March 9, 2017

Revival : Unshakable Hope

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan harapan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Unshakable Hope

Psalms 42:5 (NKJV)  Why are you cast down, O my soul? And why are you disquieted within me? Hope in God, for I shall yet praise Him For the help of His countenance.

Mazmur 42:5 (AVB)  Mengapa kau nestapa, wahai jiwaku? Mengapa engkau resah gelisah? Berharaplah kepada Allah, kerana aku akan memuji-Nya, Penyelamatku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #68. Tahukah anda bahawa ada satu pengharapan yang tidak pudar? There is a name I call in times of trouble. There is a song that comforts in the night. There is a voice that calms the storm that rages, He is Jesus my strong and mighty tower. Yesus, harapan bangsa. Being discouraged doesn't make you a bad Christian but staying discouraged makes a poor life. Terpulang kepada anda berapa lama lagi anda mau rasa kasian sama diri anda ataupun anda mau bangkit dan terus bergerak.

1. Unshakable Hope
Mazmur 31:24 (AVB)  Tabahkan dirimu, teguhkan hatimu, semua kamu yang berharap kepada TUHAN.

☕ 🍞 Iman dan percaya kepada Tuhan Yesus adalah kunci untuk meresponi berbagai kesulitan yang kita hadapi. Kerana itu ketika menghadapi berbagai kesulitan mintalah kepada Tuhan untuk mengajarkan kita berdoa demikian, Bapa ke dalam tangan-Mu kuserahkan nyawaku. Harapan kita hanya di dalam Tuhan Yesus. Hanya Tuhan Yesus saja kekuatan kita. Tak pernah gagal segala rencana-Nya menerangi jalan kita. Pengharapanku takkan hilang sebab masa depan kita Dia telah sediakan. Bayi dan dewasa ada perbezaannya demikianlah juga dengan kerohanian kita. Bayi rohani dan dewasa rohani. Terkadang sifat seseorang yang dewasa berkelakuan seperti bayi rohani. Cepat sangat tergoyahkan lalu dia melayan perasaan dia yang entah ke mana dan mula melihat semua secara negatif, komen sana sini dan macam macam. Tetapi orang-orang yang berharap pada Tuhan tidak akan dikecewakan.

Iman yang teguh akan membuatkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Perhubungan yang intim dengan Tuhan Yesus selalu memberikan kita satu keyakinan yang kuat bahawa kita boleh percaya kepada Tuhan Yesus. Tetapi jika perhubungan anda bersama Tuhan seperti "touch n go" maka iman anda pun lebih kurang begitulah. Apakah harapan anda di dalam Tuhan Yesus ataupun anda merasakan bahawa tiada lagi harapan untuk berharap? Raja Daud ketika diserang oleh musuh-musuhnya, dia selalu berseru kepada Tuhan dan berlindung di bawah naungan sayap-Nya. Puji Tuhan, zaman Raja Daud tidak  ada Facebook, wechat, whatsapp dan telegram atau sebagainya, jika tidak, kemungkinan dia sudah curhat di status facebook, wechat dan sebagainya dan berseru seru di laman sosial serta maki hamun "musuh-musuh". Harapan masih ada bagi yang benar-benar berharap dan percaya kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: