Monday, March 6, 2017

Revival : Never give up

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memberikan semangat yang baru. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Never give up

Acts 27:18-19 (NKJV)  And because we were exceedingly tempest-tossed, the next day they lightened the ship.
On the third day we threw the ship's tackle overboard with our own hands.

Kisah Para Rasul 27:18-19 (AVB)  Kami begitu teruk dipukul ribut sehingga esoknya muatan kapal mula dibuang ke laut;
dan lusanya sebahagian alat kapal itu pula dibuangkan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #65. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak akan pernah putus asa dengan anda? God often uses our deepest pain as a launching pad of our greatest calling. Pain is real, but is so hope. Terkadang kita dengan begitu cepatnya putus asa dengan segala sesuatu yang sedang kita alami di dalam hidup kita dan mencari jalan keluar tetapi kita hanya terus menambahkan kekecewaan demi kekecewaan saja. Terkadang juga masalah datang menimpa kita bertubi tubi, tetapi daripada menyelesaikan masalah itu, kita terus terhanyut bersama masalah itu dan menjadi makin parah.

1. Never give up
Kisah Para Rasul 27:20 (AVB)  Beberapa hari kami tidak melihat matahari dan bintang serta dipukul ribut yang dahsyat; akhirnya putuslah harapan kami diselamatkan.

☕ 🍞 Revival is a turning point in our lives to return back to Him. Kita harus mencari wajah Tuhan dengan segenap hati kita jika kita mau pemulihan terjadi. Adakah kerohanian anda dalam keadaan kapal terkandas? Setiap kali kita melewati keadaan iman yang terkandas dan kita terdorong untuk melakukan hal-hal yang bertentangan dengan kepercayaan kita kepada Tuhan Yesus. Apakah pelajaran yang kita pelajari saat setiap kali kita terkandas di tengah lautan iman kita? Tuhan belum habis bekerja di dalam hidup anda, jadi kenapa anda mau mengambil keputusan untuk escape dan give up? Setiap situasi yang kita lewati di dalam hidup ini adalah seperti benang benang yang disulami menjadi satu karya yang terindah. Tuhan tidak akan meletakkan anda di dalam situasi yang di luar kemampuan anda untuk melewatinya kerana Tuhan tahu kemampuan anda dan sejauh mana anda dapat pergi. When we come to that one point in our lives where we don't know what to do, where to go, that one empty moment in our lives, there's where God intervenes and does miracles. Belum lagi Tuhan putus asa dengan anda.

Matahari pasti akan terbit. Janganlah andalkan kekuatan diri sendiri. Bukan kerana kuat gagah kita tetapi oleh kerana kuasa Roh Kudus yang bekerja di dalam hidup kita. Everyone knows how fast a weather can change, so do not just look at the stormy weather or a tsunami that you are going through. Noah waited 40 days until the flood was gone and Noah did not given up on God because of the promises of God. Apakah janji Tuhan bagi anda? Berpeganglah pada janji itu. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: