Wednesday, March 8, 2017

Revival : The Prayer House

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus berdoa 🙏. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Prayer house

Isaiah 56:7 (NKJV)  Even them I will bring to My holy mountain, And make them joyful in My house of prayer. Their burnt offerings and their sacrifices Will be accepted on My altar; For My house shall be called a house of prayer for all nations."

Yesaya 56:7 (AVB)  mereka akan Kubawa ke gunung-Ku yang suci dan akan Kuberikan kesukaan di dalam rumah doa-Ku. Korban-korban bakaran dan korban-korban sembelihan mereka akan diterima di atas mazbah-Ku, kerana rumah-Ku akan disebut rumah doa bagi segala bangsa.”

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #67. Tahukah anda bahawa diri anda adalah rumah doa yang bergerak? There's joy in God's prayer house. We are the prayer house for many nations. Di mana pun kita berada, apa jua keadaan yang kita lewati, berdoalah senantiasa. Apabila rumah Tuhan berkumpul bersama dan berdoa, di situ ada kuasa yang luarbiasa yang akan terjadi. Doa yang penuh dengan kuasa yang boleh menghancurkan dan menerobosi setiap tembok tembok dan setiap halangan, mematahkan setiap pekerjaan iblis, mematahkan setiap belenggu yang terikat, meniadakan setiap kutukan atas generasi ini dan bangsa-bangsa kita.

1. The Prayer House
Lukas 19:46 (AVB)  Dia berkata kepada mereka, “Telah tersurat, ‘Rumah-Ku akan dipanggil rumah doa’; tetapi kamu telah menjadikannya ‘sarang pencuri.’ ”

☕ 🍞 Rumah Doa bukan hanya sekadar bangunan untuk tempat berkumpul dan berdoa, tetapi anda semualah yang menggerakkan doa itu. Apa gunanya Rumah Doa jika tidak ada pendoa yang berdoa 🙏? Kita adalah bait suci-Nya. Adakah kita sebagai rumah doa-Nya sedang memanjatkan doa kepada Tuhan? Doa harus dinaikkan di mana pun kita berada. GOD IS INTERESTED NOT IN MAN MADE BUILDING, BUT HE IS INTERESTED IN THE BUILDING WHICH HE IS BUILDING, THAT IS YOU! Kamu adalah bait suci Allah.....! Bagaimana keadaan bait suci itu? Anda telah dipanggil untuk menjadi rumah doa, rumah yang senantiasa berdoa bagi bangsa-bangsa dan juga rumah yang senantiasa menerima bangsa-bangsa di mana anda pergi dan menjangkau jiwa-jiwa yang masih terhilang.

Bagaimana keadaan rumah 🏡 ini? Marilah kita sama-sama mengizinkan Roh Kudus untuk menyelidiki keadaan "rumah" ini. Revival is birth of intense prayer and not some kind of maggie mee prayers. When you pray, you will witness the power of God. Are you a praying house filled with the power of God? Prayer house the Power house. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: