Tuesday, March 14, 2017

Revival : Resurrection

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan kuasa kebangkitan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Resurrection

John 11:25 (NKJV)  Jesus said to her, "I am the resurrection and the life. He who believes in Me, though he may die, he shall live.

Yohanes 11:25 (AVB)  Yesus berkata kepada Marta, “Akulah kebangkitan dan hidup. Sesiapa yang percaya kepada-Ku akan hidup, meskipun dia sudah mati.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #73. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang membangkitkan kembali apa yang telah "mati" di dalam anda? God is resurrecting us today. He is resurrecting hope in you. He is resurrecting life in you. He is resurrecting all the dreams that are "dead". Dia sedang membangkitkan kerohanian anda kembali.

🍟🍗 Tuhan Yesus adalah kebangkitan dan hidup. Apabila firman Sang Kebangkitan telah berseru ke dalam hidup kita, tiada lagi tanda-tanda kematian mampu bertahan dalam kita. Revival can happen wherever you are because the Spirit of the Lord is here actively resurrecting all those spiritually dead to life.

🍝🌯By His spirit we will rise from the ashes of defeat. In Him name we  come alive to declare His victory for the resurrected King is resurrecting us today.

🍕🌮 Hanya Roh Tuhan yang boleh membangkitkan seseorang yang telah mati secara rohaninya. Apabila ada keterbukaan dalam hati mereka, maka Roh Tuhan akan menjamahnya dan juga membangkitkan mereka. Tuhan sedang menyalakan kembali kasih pertama itu dalam hati setiap orang yang telah mundur, yang telah menjadi dingin, dan suam-suam kuku.

Masih adakah di dalam hidup anda, ruangan yang  belum settle dengan Tuhan? Datanglah kepada Tuhan Yesus dan terimalah kehidupan yang Dia berikan. Sepertimana Dia berseru memanggil Lazarus keluar dari kuburan, demikianlah Dia sedang berseru memanggil kita hari ini. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: