Saturday, March 25, 2017

Revival : I'm alive in You

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menghidupkan kita biarpun di tengah-tengah percobaan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I'm alive in You.

Daniel 3:21 (NKJV)  Then these men were bound in their coats, their trousers, their turbans, and their other garments, and were cast into the midst of the burning fiery furnace.

Daniel 3:21 (AVB)  Kemudian ketiga-tiga orang yang masih memakai jubah, celana, serban, dan pakaian lainnya itu diikat, lalu dicampakkan ke dalam dapur api yang menyala-nyala.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #84. Tahukah anda bahawa Tuhan menyertai anda di dalam apa jua keadaan yang anda sedang alami sekarang? Even in the fire 🔥, we are alive and well because the Lord is with us.

☕ 🍞 Setiap hari kita melewati halangan, tantangan dan cabaran yang baru. Badai, ribut, di perapian, macam macam lagi yang datang. Adakah anda fokus pada itu semua atau mata anda tertuju kepada Tuhan Yesus? Ketika kawan-kawan Daniel dibuang ke dalam perapian, tidak ada apa-apa yang terjadi pada mereka kerana Tuhan Yesus bersama mereka pada masa itu.

🍖🍕 Anda harus tahu satu kebenaran. Dan kebenaran ini adalah bahawa Tuhan Yesus menyertai anda di dalam setiap situasi kehidupan anda kerana itu adalah janji-Nya kepada kita. But sometimes we become overwhelmed with our situations until we forget that God is there and God can do something when we ask Him.

🌯🌮 Setiap orang mengalami situasi "berada dalam perapian" ini. Setiap kita pernah lalui. Setiap kita sedang lalui.  Kenapa api tidak menyentuh mereka? Kerana apabila mereka bertiga melewati perapian yang 7 kali panasnya itu, Tuhan menyertai mereka.

Apakah tindakan kita di saat kita melewati saat-saat yang susah di dalam hidup kita? Apakah tindakan anda saat anda difitnah, ditikam dari belakang, dipandang rendah, dihina, tidak dihargai? Apakah anda bertindak membuta tuli ataupun anda bertenang dan tahu bahawa di dalam setiap proses dan setiap langkah hidup anda TUHAN YESUS MENYERTAI ANDA? Your testimony is someone's key to unlock revival in their life and God come encounter them. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: