Friday, March 17, 2017

Revival : Come to the altar

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk datang ke altar Tuhan dalam penyerahan total. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Come to the altar

Psalms 37:5 (NKJV)  Commit your way to the Lord, Trust also in Him, And He shall bring it to pass.

Mazmur 37:5 (AVB)  Serahkan jalan hidupmu kepada TUHAN; percayalah kepada-Nya maka Dia akan bertindak:

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #76. Tahukah anda bahawa penyerahan total adalah permulaan Revival dalam hidup kita? Cast your burden on the Lord, And He shall sustain you; He shall never permit the righteous to be moved.

☕ 🍞 Penyerahan total adalah di altar Tuhan. Di sana kita menyerahkan diri kita sepenuhnya supaya Dia dapat melakukan apa yang Dia kehendaki dan apa yang Dia telah rencanakan bagi hidup kita. Sometimes we think 🤔 💭 that our plans arw good, we have it planned, and suddenly something happens and we are totally wrecked by it and at the end we feel bad about it. Berserah kepada kehendak-NYA. Berserah kepada rencana-Nya. Berserah sepenuhnya kepada Tuhan Yesus kerana Dia yang mengatur setiap langkah kita.

🍕🌯 Serahkanlah segala kerunsinganmu, bebanmu, kekecewaanmu kepada Tuhan Yesus, kerana Dia mengambil berat tentangmu. Setiap hari adalah harinya di mana kita terus menerus di"encounter" dalam hadirat-Nya. Setiap kita memerlukan kekuatan yang baru untuk menempuh hari yang baru. Kita tidak dapat berjalan dalam hari yang baru ini dengan kekuatan yang semalam. Come to God and surrender you all to Him. At the Cross we surrender our all.

Orang-orang yang rendah hatilah yang dapat hidup tenang, dengan menyerahkan segala kekuatiranmu kepada-Nya, sebab Ia yang memelihara kamu. Tinggi hati adalah salah satu penghalang untuk kita terus berserah sepenuhnya kepada Tuhan kerana kita fikir bahawa we can do everything and we don't need God in the picture. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: