Saturday, March 18, 2017

Revival : I have decided

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus mengikut Tuhan dengan setia. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I have decided

Mark 1:17 (NKJV)  Then Jesus said to them, "Follow Me, and I will make you become fishers of men."

Markus 1:17 (TB)  Yesus berkata kepada mereka: "Mari, ikutlah Aku dan kamu akan Kujadikan penjala manusia."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #77. Tahukah anda bahawa tidak ada sesuatu yang lebih baik daripada mengikuti Tuhan Yesus dengan segenap hati kita? Saat anda membuat keputusan untuk mengikuti Tuhan Yesus, tidak ada lagi jalan untuk berpatah balik ke dunia 🌍. There's no turning back. This is one way road.

🍟🍗 "Follow Me" is a one way call. It is not a two way call. TUHAN Yesus tidak mengatakan bahawa "Ikutlah Aku dan kemudian patah balik". Yesus mengatakan, IKUTLAH AKU. THAT'S ALL. Tiada tambah dan tolak. Itu terpulang kepada anda untuk ikut. Everyone can have a concept of calling, but not everyone is committed to the call. We can have an idea of a calling or be committed in the calling.

🍕🍝 Panggilan yang pertama kepada para murid ialah agar mereka mengikut Yesus serta mengenal Dia secara pribadi. Sebagai akibat dari persekutuan ini, mereka harus memimpin orang lain agar mereka mengenal Yesus dan diselamatkan.

🌯🌮 Panggilan utama kita adalah untuk menjadi PENGIKUT YESUS. Jika kita tidak dapat menjadi pengikut-Nya mustahil kita boleh jadi penjala manusia. Mengikuti Yesus bermaksud mengenali Dia dengan lebih intim. Bukan hanya ikut sekadar mau ikut tetapi dalam masa yang sama mengenali Dia dengan lebih dekat, intim.

🍏🍎 Kenapa ramai yang boleh U-turn? Sebab mereka hanya Kristian ikutan saja dan tidak ada satu perhubungan yang intim sama Tuhan. When you have decided to follow Jesus, make sure that you get to know Him, deeper in love with Him. Apabila kita mengikuti Tuhan Yesus dan tiba-tiba badai menghantam kita jangan patah balik, kerana Yesus masih di depan dan sedang memimpin kita. Dia menyertai kita dalam segala masalah, cobaan, rintangan dan halangan yang kita hadapi. We will know Him more when we go through trials and testing as we faithfully follow Him. Deciding to follow Jesus is a commitment and not a concept. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: