Tuesday, March 28, 2017

Revival : Ignite Passion

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 membangkitkan keghairahan kita untuk terus mengasihi Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Ignite Passion

Mark 12:30 (NKJV)  And you shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, with all your mind, and with all your strength.' This is the first commandment.

Markus 12:30 (AVB)  Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan sepenuh hatimu, dengan sepenuh jiwamu, dengan sepenuh fikiranmu, dan dengan sepenuh kekuatanmu.’ Inilah perintah yang terutama.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #87. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita harus juga membangkitkan keghairahan kita untuk terus maju di dalam Tuhan Yesus dan juga mengashi Tuhan? Revival is to revive the passion in us towards God. Revival is to Ignite the fire 🔥 in us to be zealous for God.

☕ 🍞 Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya kita dibangkitkan kembali untuk lebih sungguh di dalam Tuhan Yesus. Jika kita mengatakan bahawa kita mengasihi Tuhan, maka adakah kita sanggup melakukan segala sesuatu untuk Tuhan? Panggilan untuk berdoa, melayani, mengasihi dan sebagainya. Adakah anda mengasihi Tuhan?

🍟 🍗 Kasih ini menuntut sikap hati yang begitu menghormati dan menghargai Allah sehingga kita sungguh-sungguh merindukan persekutuan dengan-Nya, menaati Dia di atas muka bumi ini, dan benar-benar memperdulikan kehormatan dan kehendak-Nya di dunia. Mereka yang sungguh-sungguh mengasihi Allah akan ingin mengambil bagian dalam penderitaan-Nya, memperluas kerajaan-Nya, dan hidup bagi kemuliaan-Nya dan standar-Nya yang benar di bumi ini. Kasih kita kepada Allah haruslah kasih yang sepenuh hati dan yang menguasai seluruh diri kita, kasih yang dibangkitkan oleh kasih-Nya kepada kita yang menyebabkan Dia mengutus Anak-Nya untuk kepentingan kita.

Ignite your passion for God. Ignite your love for God. Ignite your passion to serve God. Ignite your passion for revival. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: