Wednesday, March 15, 2017

Revival :Shine your light

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menerangi kehidupan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Shine your light

2 Corinthians 4:6 (NKJV)  For it is the God who commanded light to shine out of darkness, who has shone in our hearts to give the light of the knowledge of the glory of God in the face of Jesus Christ.

2 Korintus 4:6 (AVB)  Allah telah berfirman, “Hendaklah cahaya bersinar dari dalam gelap.” Allah juga yang telah membuat cahaya itu bersinar dalam hati kita, sehingga kita mendapat pengetahuan tentang kemuliaan Allah di wajah Yesus Kristus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #74. Tahukah anda bahawa terangmu harus bersinar? Manusia buta rohani dan terpuruk, duduk dalam gelap dan tak mampu melihat cahaya surga kecuali anugerah dengan keadilan datang menjadi penolongnya. Kita sudah melihat terang itu. Kita sudah dipenuhi dengan terang 💡 itu jadi, biarlah kemuliaan Tuhan bersinar terang melalui anda di mana jua anda berada.

☕ 🍞 Biarlah cahayamu juga bersinar di hadapan orang ramai, supaya mereka melihat perbuatanmu yang baik lalu memuji Bapamu yang di syurga.

🍟🍗 Tujuan Tuhan telah menyelamatkan kita supaya kita menjadi terang dan garam dunia ini. Bukan itu saja, tetapi melalui kehidupan anda, Tuhan mau menyelamatkan mereka yang masih dalam kegelapan. GOD is clear about the plans and purposes He has for you and me, but are we heeding it? Are we doing it? Are we living it? Are we walking it?

🌭🌮 Salah satu impak daripada Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah BERSAKSI. Sepertimana hidup murid-murid Yesus berubah setelah mereka dipenuhi oleh Roh Kudus, dan dengan berani mereka mulai bersaksi, demikianlah juga hidup kita harus punya arah tuju yang seiring dengan kehendak-Nya iaitu menjadi saksi-saksi-Nya. Menceriterakan segala sesuatu yang telah anda alami, lihat, rasa, dan dengar.

Menjadi terang di dalam kegelapan. Setitik sinar itu dapat membawa perubahan di mana jua anda berada. Anda adalah setitik sinar yang merekah dan menyinari di dalam kegelapan sehinggalah terang kemuliaan Tuhan Yesus. So, shine your light. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: