Friday, March 31, 2017

Revival : The Uncomfortable Change

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan perubahan di dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Uncomfortable Change.

Acts 6:14 (NKJV)  for we have heard him say that this Jesus of Nazareth will destroy this place and change the customs which Moses delivered to us."

Kisah Para Rasul 6:14 (AVB)  Kami mendengar dia berkata bahawa Yesus orang Nazaret itu akan membinasakan tempat ini dan mengubah segala adat yang telah disampaikan kepada kita oleh Musa.”

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #90. Tahukah anda bahawa terkadang kita tidak menyukai perubahan? Perubahan bukanlah perubahan sehingga terjadi perubahan. In this verse we can see how the pharisees was against change. Change in their ways, traditions, customs. Apakah perasaan anda apabila Tuhan memasuki ruangan pribadi anda dan Dia mau memperbaharui anda?

☕ 🍞 Our secret sin are remain hidden from men but not from God. Now God wants to change. Jika kita benar-benar mau berubah maka kita harus izinkan Roh Kudus untuk mengubah hidup kita dari dalam keluar supaya kita diubah. Revival is all about change. Tuhan mau mengubah cara anda yang tradisi. Tuhan mau mengubah cara anda melakukan segala sesuatu. Tuhan mau mengubah segalanya tentang hidup kita supaya seiring kehendak-NYA.

🍟🍕 How far are we willing to go to preach the word of God? Are you willing to accept the change and move on or you want to be in your comfort zone of your traditions?

🌯🌮 Pemberitaan Firman Tuhan, Injil keselamatan ini bukanlah tentang denominasi. Ramai yang memandang denominasi sehinggakan mereka ketinggalan akan kesatuan yang Tuhan suruh bina di antara jemaat-Nya. Break free of traditions. Izinkan Tuhan memakai anda untuk melakukan satu perubahan dan juga bukannya terikat kepada tradisi gereja.

Selagi kita masih berpegang kuat dengan tradisi kita, cara kita, dosa kita, tidak mungkin kita boleh melihat perubahan terjadi. Tradisi dimartabatkan, kebenaran Firman Tuhan dikemudiankan. Nobody Likes change but in order for our lives to be spiritually fruitful in God, we must embrace it and allow the Holy Spirit to work in us. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: