Thursday, March 23, 2017

Revival : Disobedience is a disease

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengajarkan kepada kita untuk taat dan setia serta patuh kepada perintah Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Disobedience is a disease.

Jeremiah 7:23-24 (NKJV)  But this is what I commanded them, saying, 'Obey My voice, and I will be your God, and you shall be My people. And walk in all the ways that I have commanded you, that it may be well with you.'
Yet they did not obey or incline their ear, but followed the counsels and the dictates of their evil hearts, and went backward and not forward.

Yeremia 7:23-24 (AVB)  Tetapi hal inilah yang Kuperintahkan kepada mereka, ‘Patuhilah Aku, maka Aku akan menjadi Allahmu dan kamu akan menjadi umat-Ku. Tempuhlah segala jalan yang Kuperintahkan kepadamu, supaya baik keadaanmu.’
Tetapi mereka tidak mahu mendengar dan tidak mahu memberikan perhatian. Mereka malah mengikuti rancangan sendiri dan kedegilan hati mereka yang jahat. Mereka mundur, bukan maju.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #82. Tahukah anda bahawa ketidaktaatan adalah satu 'penyakit'? This disease must be eliminated because as long as this disease is present in us, we will tend to rebel against God.

☕🍞 Ramai yang tidak sedar bahawa tanpa kita sedari "penyakit" ketidaktaatan itu makin menular, makin menjadi-jadi di dalam kehidupan kerohanian kita. Jika kita biarkan ia begitu, maka kerohanian kita akan makin merosot.

🌭🍔 Ketaatan kepada Tuhan menunjukkan kesetiaan kita hanya pada Dia. Itulah yang dituntut Tuhan daripada  umat-Nya sekarang. Kerajinan dan kesetiaan dalam mengikuti semua aktivitas gereja termasuk memberi persembahan dan perpuluhan, tidak berarti apapun kalau tidak disertai ketaatan dan kesetiaan hanya menyembah Tuhan.

🍟🍗 Bangsa kita mulai menolak kebenaran Tuhan dan mereka settle dan selesa dengan penipuan iblis. Penolakan dan pemberontakan yang dilakukan oleh bangsa kita, keluarga kita, saudara kita, atau teman kita terhadap kebenaran Tuhan  berlangsung selama berabad-abad atau dari generasi ke generasi. Kerana itu kita harus tetap berdoa agar bangsa dan orang-orang yang kita kasihi menerima kebenaran Allah. Sebelum terlambat, marilah kita bergumul bersama bangsa kita agar tidak mengeraskan hati.

Firman Tuhan kepada Yeremia merupakan peringatan keras bagi kita juga. Mari kita introspeksi diri, adakah semua ritual ibadah yang kita lakukan sungguh-sungguh karena kerinduan untuk menaati Allah? Penyakit ini harus dihancurkan daripada terus merebak. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: