Friday, March 24, 2017

Revival : Looking at hindrances as opportunities

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus menggerakkan kita untuk terus maju. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Looking at Hindrances as opportunities

1 Thessalonians 2:15-16 (NKJV)  who killed both the Lord Jesus and their own prophets, and have persecuted us; and they do not please God and are contrary to all men,
forbidding us to speak to the Gentiles that they may be saved, so as always to fill up the measure of their sins; but wrath has come upon them to the uttermost.

1 Tesalonika 2:15-16 (AVB)  Orang Yahudi telah membunuh Tuhan Yesus dan nabi-nabi mereka sendiri serta mengusir kami keluar. Mereka menyakitkan hati Allah, memusuhi semua manusia,
serta menghalang kami daripada menyebarkan perkhabaran kepada bangsa-bangsa asing supaya mereka beroleh penyelamatan. Demikianlah orang Yahudi berterusan melakukan dosa sehingga sampai hadnya. Kini seluruh kemurkaan Allah menimpa mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #83. Tahukah anda bahawa setiap halangan adalah satu cabaran dan peluang bagi kita supaya kita menyaksikan kemuliaan Tuhan kepada bangsa-bangsa? If you see every hindrances as hindrances, then it will remain as a hindrance and will crippled you from moving forward. But if you see the hindrances as a challenge or an opportunity, you will witness the mighty works of God. Terkadang kita menghadapi pelbagai halangan, terus kita patah semangat untuk melakukan sesuatu.

☕ 🍞 Dalam kehidupan kita, Setiap halangan, setiap perkara yang terjadi di dalam hidup kita ada seperti satu benang yang disulam menjadi satu karya yang indah. Terkadang kita cepat betul give up dengan keadaan hidup kita, terikat dengan kepahitan, kebencian yang teramat, kekecewaan, sakit hati, dan sebagainya sehingga kita tidak mampu bergerak kerana kita melihat halangan ini sebagai HALANGAN dan bukannya sebagai satu cabaran ataupun satu peluang untuk berubah dan dibentuk. Halangan atau cabaran? Anda pilih.

🍝🌯 Di dalam pelayanan pun ada juga halangannya. Bagaimana pandangan anda? Halangan ataupun cabaran? Setiap kali saya melakukan suatu pelayanan, pasti iblis mau mengacau. Tapi saya tidak mengalah kerana saya tau bahawa jika iblis mengacau, maka ada sesuatu yang luarbiasa Tuhan sudah sediakan.

Halangan dan tentangan pasti akan ada di dalam hidup kita. Jika kita katakan bahawa Tuhan telah membangkitkan kita kembali, maka biarlah juga iman kita dibangkitkan kembali supaya kita dapat melihat sepertimana Tuhan melihat dalam segala situasi kehidupan kita dan bukannya memberikan ruang kepada tipu muslihat iblis. Jangan izinkan iblis untuk menginput kata-kata yang negatif ke dalam fikiran kita. Allow God to take control of every situation of your life. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: