Sunday, March 19, 2017

Revival : You choose someone like me

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk bergerak saat kita dipanggil. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : You choose someone like me

Mark 1:19-20 (NKJV)  When He had gone a little farther from there, He saw James the son of Zebedee, and John his brother, who also were in the boat mending their nets.
And immediately He called them, and they left their father Zebedee in the boat with the hired servants, and went after Him.

Markus 1:19-20 (AVB)  Sejurus berjalan, Yesus melihat dua orang lagi adik-beradik, bernama Yakobus dan Yohanes, anak Zebedeus. Mereka sedang duduk mengemaskan jala di dalam perahu.
Yesus terus memanggil mereka. Kedua-dua beradik itu meninggalkan bapa mereka, Zebedeus, dengan orang gajinya di dalam perahu, lalu mengikut Yesus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #78. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil kita bukan kerana betapa hebatnya kita? You chose someone like me to declare Your praise for the glory of Your name. Yesus memanggil orang-orang biasa dan menjadikan mereka luar biasa. Yesus mampu menjadikan orang biasa seperti kita menjadi luar biasa di mata Allah.

☕ 🍞 Setahu saya, bukan sejak seseorang itu lahir terus menjadi seorang pelayan ataupun memilih untuk melayani Tuhan. Kita tidak memilih namun Dia yang memilih kita untuk melayani Dia. Dia yang memanggil kita dan bukan kita yang memilih untuk mau melayani.

🍟🍗 Biar macam mana jahat Paulus, Tuhan telah memilih dia untuk menyatakan kemuliaan Tuhan.  Paulus memilih untuk menegakkan agama yang dianutinya, tetapi TUHAN memilih dia untuk menyatakan kemuliaan-Nya.

🌯🌮 Jika Tuhan dapat memakai seorang yang paling jahat di dunia 🌍 ini untuk kemuliaan-Nya apalagi dengan kita yang selalu katakan "SIAPALAH AKU INI TUHAN, SEORANG YANG PENUH DENGAN DOSA". Ya, saya tidak mengatakan bahawa kita semua kudus dan tidak berdosa tetapi you know jangan pandang rendah pada diri anda, kerana engkau berharga di mata Tuhan dan Dia sanggup mengubah hidup kita dan memakai anda dengan luarbiasa. Seorang biasa menjadi luarbiasa hanya apabila Dia mengenal Tuhan Yesus dan melakukan kehendak-NYA.

Amazing grace how sweet the sound that saved a wretched like me. I was once lost but now am found. Disebabkan oleh kasih karunia-Nya dan kemurahan-Nya, Dia telah menyelamatkan kita, memilih kita, untuk tujuan yang luarbiasa. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: