Sunday, March 5, 2017

Revival : A way in the wilderness

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan jalan Tuhan yang luarbiasa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : A way in the wilderness

Isaiah 43:16 (NKJV)  Thus says the Lord, who makes a way in the sea And a path through the mighty waters,

Yesaya 43:16 (AVB)  Beginilah firman TUHAN, yang membuat jalan di laut dan lorong di air yang deras,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #64. Tahukah anda bahawa Tuhan boleh membuka jalan bagi anda di padang gurun jika anda percaya? Saat tiada jalan dan hadapi persoalan, Yesus ada di sana menyertai anda. God will make a way when there seems to be no way. He works in ways we cannot see, but surely He will make a way for us. Dia akan memimpin kita ke jalan yang benar di saat kita melewati padang gurun.

1. A way in the wilderness
Yesaya 43:19 (AVB)  Lihat, Aku hendak membuat sesuatu yang baru, sekarang hal itu sedang muncul, tidakkah kamu mengetahuinya? Ya, Aku hendak membuat jalan di gurun dan sungai-sungai di gurun.

☕ 🍞 People say that "grass is greener on the other side" but let me tell you that grass is even greener where you are if you're willing to water it. Setiap orang pasti pernah mengalami situasi padang gurun, situasi terkandas, sepertinya tidak ada lagi harapan. Jika boleh setiap orang mau terlepas daripada mengalami situasi ini. Everyone will either try to escape or try to find other ways. Di dalam setiap kegagalan, di dalam setiap kegelapan ada satu titik sinar yang akan menerangi jalan yang anda harus tempuhi. Terkadang di puncak, terkadang di lembah. Di setiap detik hidup kita Tuhan Yesus senantiasa menyertai kita. Cuma terkadang kita mau melakukan dengan cara kita sendiri.

Sepertimana Tuhan menyertai bangsa Israel selama 40 tahun di padang gurun itu demikianlah juga Dia menyertai kita. Tapi, Tuhan bukan hanya sekadar menyertai mereka tetapi juga Dia bekerja di dalam hati setiap mereka yang memberontak, egois, tidak taat, menyembah berhala, masih menginginkan kehidupan di Mesir. Satu generasi tidak memasuki tanah perjanjian kerana kedegilan serta pemberontakan mereka. Lalu Tuhan mempersiapkan satu generasi yang baru untuk memasuki tanah perjanjian itu. Padang gurun adalah satu pengalaman yang harus kita pelajari. Di situ Tuhan mengajar kita, membentuk kita, menjamah kita, menciptakan kita baru. Di situ Tuhan berkarya dengan luarbiasa. There's a way in the wilderness the Lord has prepared for us. Never want to escape but endure it because it's worth it. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: