Saturday, March 11, 2017

Revival : Amazing Grace

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh kasih karunia Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Amazing Grace

Jeremiah 31:3 (NKJV)  The Lord has appeared of old to me, saying: "Yes, I have loved you with an everlasting love; Therefore with lovingkindness I have drawn you.

Yeremia 31:3 (AVB)  TUHAN menampakkan diri kepadaku dari jauh, firman-Nya: “Aku mengasihi engkau dengan kasih yang kekal, sebab itu Aku menuntun engkau dengan kasih abadi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #70. Tahukah anda bahawa kasih karunia Tuhan Yesus lebih indah dari pelangi 🌈, lebih indah dari bintang 🌟 di langit dan lebih indah dari bunga 🌸 di taman? This morning as I woke up a song, a well known song was kept on playing in my head. It's Amazing Grace. Bila saya tutup mata saya dan menghayati setiap lirik lagu itu, air mataku menitis kerana begitu besar kasih Tuhan kepada kita semua, kepada diri saya, seorang pendosa, yang telah diselamatkan. Lagu ini telah diterbitkan pada tahun 1779. Ditulis oleh John Newton. Latar belakang lagu ini sangat menyentuh hati. John Newton, dia adalah seorang pedagang hamba. Pada masa dia menjual gadis gadis. Pada tahun 1748, dalam pelayarannya membawa gadis-gadis ini, sebelum mereka dijual mereka akan dirogol dahulu. Pada masa itu, satu ribut yang ganas telah menghantam kapalnya di lautan County Donegal, Ireland 🇮🇪 dan pada masa itu dia berseru kepada Tuhan. Pada masa itu dia bertobat lalu percaya kepada Tuhan Yesus. Akhir ceritanya, pada tahun 1755, dia mulai ke sekolah teologi. Dari hatinya yang kesal dan bertobat telah lahir satu lagu yang telah memberkati kita semua sampai ke hari ini.

1. Amazing Grace
Kisah Para Rasul 15:11 (AVB)  Kami percaya hanya dengan kasih kurnia Tuhan Yesus dapat kita berharap untuk diselamatkan, samalah seperti orang bangsa asing itu.”

☕ 🍞 Amazing grace I'm amazed at His grace that saved a wretched person like me. Kerana kasih karunia-Nya saya telah diselamatkan. Bukan kerana perbuatan saya namun oleh kasih-Nya. Jika anda benar-benar telah merasakan Kasih Tuhan di kayu salib itu, saya percaya anda tidak akan mengambil keselamatan anda dengan sewenang-wenangnya. Sepatutnya saya yang patut disalibkan kerana dosa-dosa saya.  Tuhan Yesus yang tidak berdosa telah dan sanggup menanggung segala dosa saya dan mati bagi saya. Tuhan telah menggantikan saya. Jesus took our place and He was crucified because of us,  because He loved us. Jesus was crucified so that we could have life.

Kasih Allah dan kuasa penyelamatan dari-Nya atas manusia berdosa, kekal adanya. Apabila kita pernah gagal dan kembali jatuh dalam dosa, tataplah Allah dan berharaplah kepada Dia agar pemulihan-Nya kembali dinyatakan dalam diri Anda. Terimalah hajaran-Nya dan bertobatlah. Sambut juga uluran tangan-Nya yang bertujuan untuk melepaskan kita dari kejahatan dan memasukkan kita ke dalam persekutuan yang penuh suka dengan-Nya. Puncak kasih Allah kepada manusia dinyatakan oleh-Nya melalui kematian Kristus yang juga merupakan penyataan Allah bahwa Ia ingin memulai kembali membina hubungan dengan seluruh umat manusia dan Allah sudi memberikan berkat-Nya untuk memulihkan kehidupan manusia. Apakah ertinya keselamatan ini jika kita tidak mempergunakan kesempatan ini untuk sampaikan kasih yang telah kita rasakan ini kepada dunia ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: