Thursday, March 2, 2017

Revival : Wait upon the Lord

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memperkuatkan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Wait upon the Lord

Psalms 27:14 (NKJV)  Wait on the Lord; Be of good courage, And He shall strengthen your heart; Wait, I say, on the Lord!

Mazmur 27:14 (AVB)  Nantikanlah TUHAN; tabahkan dirimu, teguhkan hatimu Ya, nantikanlah TUHAN!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #61. Tahukah anda bahawa ramai yang tidak menantikan Tuhan? Sometimes we run ahead of God. We cannot force Revival to happen because it is the work of the Holy Spirit BUT WE CAN PRAY 🙏 and it will happen according to His time. Di dalam hadirat-Nya anda diperbaharui, dipulihkan, dibangkitkan, dibentuk, diperkuatkan dan dibangunkan kembali. Dalam kemuliaan-Nya yang kudus, kita menantikan Allah yang Maha kuasa.

1. Wait upon the Lord
Mazmur 130:5 (AVB)  Aku menantikan TUHAN, jiwaku menanti, dan kepada firman-Nya kusandarkan harapan.

☕ 🍞 Saat kita menantikan Tuhan adalah masanya kita menyembah Tuhan, mendengarkan suara Tuhan dan mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. Hati kita harus rindu untuk senantiasa berada di dalam hadirat-Nya. If you are waiting for a miracle, continue to focus on Jesus and not on your miracle. God is able to do a miracle in condition critical. Biar mata kita tertuju pada Yesus. Jikalau setiap orang sanggup mengambil masa untuk menantikan Tuhan, menyembah Tuhan dalam kemuliaan-Nya yang kudus, dan mendengarkan suara-Nya, saya percaya akan terjadi satu lawatan Tuhan yang luarbiasa. Apabila anda menantikan Tuhan, Dia memberi kekuatan kepada yang lelah dan menambah semangat kepada yang tiada berdaya.

Kekuatan yang baru diberikan kepada anda seumpama burung rajawali yang bangkit dan mulai terbang tinggi dengan kekuatan yang baru, urapan yang baru, Roh yang baru, semangat yang baru, kuasaNya yang baru dan api Kebangkitan rohani yang baru yang dahsyat dan luarbiasa. We need and we must wait upon the Lord so that He would refresh us, recharge us, refill us, renew us, restore us and revive us in the presence of God. It is only in the presence of God, only in the presence of God. Let us encourage one another to wait on the Lord, with patient expectation, and fervent prayer. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: