Thursday, March 30, 2017

Revival : In God we trust

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🍫🍬🍿🍡🍚🍛🍲🌮 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : In God we trust

Psalms 56:11 (NKJV)  In God I have put my trust; I will not be afraid. What can man do to me?

Mazmur 56:11 (AVB)  kepada Allah kuletakkan kepercayaanku; aku tidak akan gentar. Apakah yang dapat dilakukan oleh manusia kepadaku?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #89. Tahukah anda bahawa apabila iman kepercayaan anda makin hari makin teguh, maka anda tidak mudah tergoyahkan? Your faith a powerful bullet. A heart that's fully surrendered to God will never be shaken by what the enemy is to do. Adakah hati kita percaya sepenuhnya kepada Tuhan Yesus?

☕ 🍞 Ada 3 perkara yang kita akan belajar 📚 daripada Raja Daud dalam petikan Firman Tuhan ini. Kenapa Raja Daud boleh mengatakan kata-kata sebegitu? Sepertinya kata-kata itu dinyatakan dengan penuh kepercayaan kepada Tuhan. Ya, memang benar saudara dan saudari sekalian. Disebabkan Raja Daud percayakan Tuhan bukan sahaja pada masa Mazmur ini ditulis, tetapi juga semasa dia masih muda lagi, dia telah melihat bagaimana campur tangan Tuhan dalam setiap langkah hidupnya sebagai seorang gembala domba.

🌮🌭 Raja Daud mengatakan "... kepada Allah kuletakkan kepercayaanku..." This statement is declared with full of faith and he knows that God will never fail him. You can trust God. Setiap kali kita menyatakan suatu kebenaran Firman Tuhan, hanya seketika saja kita percaya, kemudian kita pergi cari sumber lain. Sepertinya Firman Tuhan itu tidak ada kuasa dan efek langsung. Tetapi, dengan Raja Daud tidak begitu. Dia mempercayai Tuhan 100%. Itulah yang Tuhan minta daripada kita, kepercayaan kita yang sepenuhnya, 100%.

🍛🍚 Raja Daud juga mengatakan "... aku tidak akan gentar..." Akibat daripada kepercayaannya kepada Tuhan, dia merasa tenang, damai, tidak tergoyahkan, tidak risau. Apabila dia menyerahkan segala masalahnya, penyakitnya, kerisauannya, keperluannya, dan segalanya kepada Tuhan, dia tahu bahawa Tuhan ada, dan Tuhan bisa campur tangan dalam segala aspek hidupnya. He can rest assured that God will do something.

🍬🍫 Raja Daud juga mengatakan "... Apakah yang dapat dilakukan oleh manusia kepadaku?..." Kenapa dia boleh menyatakan kenyataan ini? Kerana dia tahu bahawa Tuhan menyertainya. Sometimes we quote Scriptures, but we don't live it. Bila masalah datang bertubi-tubi, kita mudah lupa segala firman Tuhan yang telah kita baca, dan mudah goyang. Kita tidak sedar bahawa Tuhan senantiasa menyertai kita.

Raja Daud telah menyaksikan pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa dan itu juga terus membina imannya teguh di dalam Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda? Apakah impak daripada kebangkitan rohani yang telah terjadi di dalam hidup kita? Adakah ia telah membuatkan kita untuk tetap percaya kepada Tuhan Yesus? Ataupun tidak ada apa-apa perubahan yang terjadi? Perhubungan Daud dengan Tuhan sangatlah intim until God said that David was a man after God's heart. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: