Sunday, March 26, 2017

Revival : Hope in the storms

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang meneguhkan harapan kita di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Hope in the storms

Mark 4:37 (NKJV)  And a great windstorm arose, and the waves beat into the boat, so that it was already filling.

Markus 4:37 (AVB)  Lalu angin ribut bertiup kencang dan ombak melanda perahu sehingga hampir dipenuhi air.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #85. Tahukah anda bahawa ada matahari sesudah hujan? Di setiap ribut, Yesus ada. Di setiap taufan, Yesus ada. Di setiap jalan yang berduri, Yesus ada.

🍞☕ Saya menulis renungan hari ini lewat pengalaman saya sendiri. Selama 4 tahun setiap bulan saya menunggu untuk satu berita yang baik, tetapi setiap kali itu juga saya kecewa. Di dalam perahu ⛵ yang saya naiki Yesus ada, tetapi saya tidak perasan. Lalu saya menjadi frust, kecewa 😒, ragu-ragu. Kenapa Tuhan dapat lakukan mukjizat untuk orang lain, tetapi untuk saya, sepertinya Tuhan diam. Semalam ketika saya dalam "perahu" kekecewaan saya, tiba-tiba satu lagu telah membangkitkan saya kembali dan membuatkan saya sedar diri saya kembali. Di sana, saya melihat Yesus bersama saya, menyertai saya. Di sana saya melihat Harapan. Harapan ku di dalam Yesus kerana saya tahu bahawa tidak ada satupun rencana-Nya yang akan gagal.

🍗🍖 Bagaimana dengan anda? Adakah sedang melihat Yesus di dalam segala situasi hidup anda? Bagi beberapa orang murid Yesus yang bekerja sebagai nelayan, menghadapi ribut adalah hal biasa. Tetapi kali ini mereka berhadapan dengan ribut yang teramat dahsyat. Mereka dicekam rasa takut. Saat itu Yesus ada bersama sama dengan mereka di dalam perahu. Apakah Yesus memahami ketakutan mereka dan tidak peduli? Masalahnya bukan Yesus tidak peduli, tetapi kerana para murid tidak menyedari bahwa Yesus bersama mereka.

Terkadang kita pun begitu, tidak menyedari hadirat Tuhan Yesus di dalam setiap situasi hidup kita. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: