Sunday, March 12, 2017

Revival : Make a Move

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk melakukan apa yang telah dipercayakan kepada kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Make a Move

John 19:17-18 (NKJV)  And He, bearing His cross, went out to a place called the Place of a Skull, which is called in Hebrew, Golgotha,
where they crucified Him, and two others with Him, one on either side, and Jesus in the center.

Yohanes 19:17-18 (AVB)  Yesus pun mengangkat salib-Nya dan pergi ke suatu tempat yang dipanggil Tempat Tengkorak, yang dalam bahasa Ibrani disebut Golgota.
Di situ mereka menyalib Yesus, bersama-sama dua orang lain di kiri dan kanan-Nya dan Yesus di tengah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #71. Tahukah anda bahawa di Bukit Golgota bukanlah kesudahan pekerjaan-Nya? Pekerjaan Tuhan dalam penyelamatan dunia selesai di kayu salib, tetapi sekarang kita harus membawa kuasa penyelamatan itu kepada bangsa-bangsa.

☕ 🍞 What happens in the mountain can't stay on the mountain. What happens in your life can't stay in your life. It must go, it must reach out, it must win souls.

🍟🍗 Kita harus bergerak mengabarkan apa yang telah terjadi di Bukit Golgota. We must move. What happened in Bario on the 4th of October 1973, didn't remain in Bario but it spread like a fire just like a contagious virus.

🍕🍖 Oleh kuasa firman-Nya dan oleh doa dan Penyembahan, hari ini di mana jua anda berada, semuanya itu akan mulai bergerak.

🍕🍟 Bergerak daripada kegelapan kepada terang. Bergerak daripada sakit penyakit kepada penyembuhan. Bergerak daripada kemunduran rohani kepada kebangkitan rohani. Bergerak daripada kematian rohani kepada hidup di dalam rohani. Everything is about to move today...!

🌮🌭 We are moving out from here to there. From Egypt to the promised land. Do you believe it? Kita mau melihat sesuatu bergerak hari ini. Berapa di antara kita yang bersiap untuk bergerak? Berapa di antara kita yang sanggup percaya?

🍌🌯 Come on we got to move! Kita ada tugas untuk memberitakan Injil, ayuh bergerak! We have a God to serve. Kita punya satu generasi yang perlukan kasih Tuhan. Kita harus pergi, pergi dan pergi lakukan amanat agung-Nya. We have broken hearts to bind. Kita punya keluarga yang dalam masalah, suami isteri yang dalam proses mau bercerai, ayuh bergerak beritakan Injil kepada mereka.

🍆🍉 We are not waiting for the move of God friends. We are the move of God. Berapa di antara kita yang masih percaya bahawa Tuhan masih bergerak dan sedang giat menyelamatkan jiwa-jiwa? Satu mukjizat boleh terjadi hari ini, saat ini, di mana pun anda berada kerana Roh Tuhan ada di sana.

Datanglah Kerajaan-Nya , dan jadilah kehendak-NYA di bumi, di sini, di Borneo, di semenanjung, di setiap hati, setiap bangsa, setiap kampung seperti di surga. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: