Saturday, April 1, 2017

Revival : Spiritual Limitations

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk keluar daripada keterbatasan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Spiritual Limitations

Zechariah 4:6 (NKJV)  So he answered and said to me: "This is the word of the Lord to Zerubbabel: 'Not by might nor by power, but by My Spirit,' Says the Lord of hosts.

Zakharia 4:6 (AVB)  Katanya kepadaku, “Inilah firman TUHAN kepada Zerubabel, ‘Bukan dengan kegagahan dan bukan dengan kekuatan, melainkan dengan Roh-Ku,’ firman TUHAN alam semesta.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #91. Tahukah anda bahawa terkadang kita membatasi diri kita daripada melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa? Do not limit yourself on the things that the Lord has called you to do. When you break free on the limitations, you are just becoming a role model for someone. You inspire others to aspire for greater heights.

☕ 🍞 Terkadang kita selalu dengan cepatnya putus asa. Kita selalu menghadkan diri kita daripada mencuba sesuatu yang baru (bukan melakukan hal-hal yang tidak menyenangkan Tuhan ya). Sebelum kita melakukannya, kita sudah putus asa. Before we begin to do something, we disqualify ourselves and that cripples us from moving forward. We set a limit to ourselves. Kita menghadkan diri kita daripada melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang Tuhan telah sediakan bagi kita. Kita membatasi diri kita daripada melakukannya. It seems impossible for us to do it because we do not see ourselves as how God sees us. You are capable of doing something far greater than you have ever imagine. God can use your limitations as leverage to show His strength.

🍝🍖 Serahkan keterbatasan anda kepada Tuhan, dan lihatlah bagaimana Dia memakai anda untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Bukan kerana kuat gagah kita, namun oleh kuasa Roh-Nya yang bekerja di dalam kita.

🌯🌮 Do not allow the devil to intimidate you. Janganlah berikan iblis ruang untuk menginputkan hal-hal yang negatif di dalam pemikiran anda sehingga anda takut mau melakukan sesuatu. Pemikiran itu boleh melumpuhkan semangat kita untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang telah disediakan oleh Tuhan Yesus.

Anda harus tahu kebenaran ini bahawa roh yang ada di dalam anda lebih besar daripada segalanya kuasa kegelapan yang ada di luar sana. Izinkan Roh Tuhan yang berkuasa di dalam anda, memperkasakan anda, mempersiapkan anda untuk melakukan kehendak-NYA. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: