Saturday, April 15, 2017

Revival : The Seven words

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengajarkan kita tentang apa yang Tuhan Yesus katakan kepada kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi.

Revival : The Seven words

Matthew 26:2 (NKJV)  "You know that after two days is the Passover, and the Son of Man will be delivered up to be crucified."

Matius 26:2 (AVB)  “Kamu tahu bahawa dua hari lagi Perayaan Paskah menjelang, dan Anak Manusia akan diserahkan untuk disalib.”

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #105. Tahukah anda bahawa Tuhan melafazkan tujuh perkara sebelum Dia menghembuskan nafasnya yang terakhir? This seven last words of God is the beginning of your new life in Him.

1. Lukas 23:34 (AVB)  Yesus berkata, “Ya Bapa, ampunilah mereka kerana mereka tidak tahu apa yang dilakukan mereka.” Mereka membahagi-bahagikan pakaian-Nya dengan membuang undi.
☕ 🍞 Forgiveness.
Tuhan Yesus telah mengampuni segala dosa saya dan anda. Biar apapun yang telah kita lakukan, Tuhan sanggup mengampuni kita jika mai terbuka dengan Dia.

2. Lukas 23:43 (AVB)  Yesus menjawab, “Sesungguhnya Aku berkata kepadamu, pada hari ini juga engkau akan bersama-Ku dalam Firdaus.”
🍟🍗 Salvation
Keselamatan kita terjamin. Kita harus mengerjakan keselamatan yang telah kita peroleh daripada Tuhan Yesus.

3. Yohanes 19:26-27 (AVB)  Apabila Yesus melihat ibu-Nya dan murid-Nya yang dikasihi berdiri di situ, Dia pun berkata kepada ibu-Nya, “Lihat, itulah anakmu.”
Kepada murid-Nya Dia berkata, “Lihatlah ibumu.” tersebut mengambil ibu Yesus sebagai ibunya dan membawanya tinggal di rumahnya.
🍝🌯 Relationship
Tuhan Yesus memulihkan perhubungan yang retak. Perhubungan kita dengan Bapa kita dipulihkan. Perhubungan antara sesama dipulihkan

4. Matius 27:46 (AVB)  Kira-kira jam kesembilan, Yesus berseru dengan suara yang lantang, “Eli, Eli, lama sabakhtani?” maksudnya “Ya Allah-Ku, ya Allah-Ku, mengapa Kautinggalkan Aku?”
🍖🍕 Abandonment
God forsake Jesus so that we are accepted. Sin separates man from God.

5. Yohanes 19:28 (AVB)  ....“Aku dahaga...”
🌭🌮 Distress
All the pain my Saviour went through just to save a wretched sinner like me is excruciating. He bore it so that i don't have to go through it.

6. Yohanes 19:30 (AVB)  Setelah Yesus menerima air anggur masam itu, Dia berkata, “Sudah selesai.” Dia menundukkan kepala lalu menyerahkan roh-Nya.. (From the Greek "Tetelestai" which is also translated "It is accomplished", or "It is complete".)-It is Finished.
🍩🍰 Triumph
Satu perasaan yang aneh dan luarbiasa di mana anda tidak lagi berperang untuk kemenangan, tetapi berperang dalam kemenangan. Kematian Tuhan Yesus memberikan kita kemenangan ata dosa.

7. Lukas 23:46 (AVB)  Yesus berseru dengan kuat, “Ya Bapa, Aku menyerahkan roh-Ku ke dalam tangan-Mu!” Setelah Yesus berkata demikian, Dia pun menghembus nafas-Nya yang terakhir.
🍔🌯 Reunion
Disatukan kembali kepada Tuhan Yesus. Oleh Adam dan Hawa dosa telah memisahkan kita daripada Tuhan. Oleh Tuhan Yesus kita disatukan kembali kepada Tuhan.

Are you feeling good today? Jika tidak, ada Seorang Penyelamat yang dapat menyelamatkan anda dan menyembuhkan anda. If  His name is Jesus. He was born for our salvation. He carries my healing in His hands. He is the voice that calms the storm and raging sea. He bled as the lamb and His blood washes away my sin and shame. He is the one and only TRUE LIVING GOD. He is JESUS the Messiah.

Jad, apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: