Wednesday, April 19, 2017

Revival : Have you given up?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus memperkuatkan kita untuk maju dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Have you given up?

2 Corinthians 4:8-9 (NKJV)  We are hard pressed on every side, yet not crushed; we are perplexed, but not in despair; persecuted, but not forsaken; struck down, but not destroyed-–

2 Korintus 4:8-9 (AVB)  Dalam segala hal kami dihimpit, tetapi tidak hancur. Kami bingung, tetapi tidak putus asa. Kami dianiaya, tetapi tidak ditinggalkan. Kami dijatuhkan, tetapi tidak dimusnahkan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #109. Tahukah anda bahawa tekanan yang kita hadapi setiap hari harus menghasilkan iman yang kuat dan tabah? The same God who will comfort you in despair will also challenge you in your dysfunction.

☕ 🍞 Terkadang kita sebagai jemaat tidak melihat apakah susah yang sedang pemimpin kita alami. Baik Pastor gereja yang mempunyai tanggungjawab berat dan juga setiap penatua(jika ada) dan pemimpin gereja 💒. Bukan senang Owhh. Tapi sangat senang sekali untuk kita mengkritik dan menghakimi. Kita tidak melihat kebaikan mereka tetapi selalu menjadi orang yang pertama untuk menuding jari atas kesalahan mereka.

🍟🍗 I respect all the pastor's and the pastoral team because of their efforts in keeping up the church and leading the church. Mereka ditekan dari kiri kanan, dituduh macam-macam, melewati badai namun mereka tetap teguh kerana iman kepercayaan mereka. Kita sepatutnya mendorong dan mendoakan mereka. Support your leader and do not drag them down. A little encouragement would boost their faith to move forward. They're just a normal human being just like us but with higher responsibilities entrusted to them.

🌯🌮 Kiri kanan depan belakang kita ditekan dan terkadang juga ada yang sampai mau putus asa namun, Emas dimurnikan berkali-kali sehingga terhasil emas yang tulen. Hallelujah 🙌 🔥 🔥. Sebagai jemaat, kita boleh terus mendorong mereka untuk terus maju. Sedikit suntikan dorongan serta dukungan doa dapat menggerakkan mereka untuk terus dan tetap setia melayani.

Jangan jadi macam orang Israel yang suka komplen itu dan ini sewaktu Musa memimpin mereka keluar dari Mesir. Bayangkan saja jika pada masa Musa ada Facebook, Twitter dan sebagainya, habis penuh status mereka dengan segala macam sindiran dan sungutan. Janganlah menjadi orang Farisi yang menghakimi tetapi jadilah seorang pengikut Kristus Yesus yang mengasihi dan mendorong. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: