Saturday, April 29, 2017

Revival : In your struggle

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 membangunkan kita kembali daripada penderitaan yang dialami. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : In your struggle..

Hebrews 10:32 (NKJV)  But recall the former days in which, after you were illuminated, you endured a great struggle with sufferings:

Ibrani 10:32 (AVB)  Tetapi ingatlah masa silam, ketika kamu diberi cahaya kebenaran, kemudian kamu dengan ketetapan yang gigih menanggung penderitaan yang hebat;

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #119. Tahukah anda bahawa penderitaan anda akan menghasilkan ketekunan yang luarbiasa di dalam hidup kita? It's not always in your successes, but sometimes in your struggle, that God will show you who you really are. In life, we strive to make a living. We struggle to live but in all yang kita lewati, kekuatan yang sebenarnya datang apabila kita melewati segala macam penderitaan di dalam hidup kita.

☕ 🍞 Kekuatan yang luarbiasa Kita terima daripada Tuhan apabila kita melewati segala macam perkara di dalam hidup kita. Terkadang ada yang give up kerana tidak dapat menerima kenyataan yang mereka sedang lewati. Masalah datang bertubi tubi sehinggakan kita tidak mampu mengendalikannya lalu kita mengambil keputusan untuk give up.

🍟🍗 Your true self is revealed when you learn to handle all kinds of situations in your life. Kristian sejati adalah Kristian yang tidak pernah mundur walau apa pun yang terjadi. Kita harus tetap bertekun apa pun yang terjadi, sebab kita meyakini suatu pengharapan yang jauh lebih mulia dan berharga. Kenapa sekarang mau mundur lagi?

Adakah anda seperti Elia yang lari dan bersembunyi di gua kerana takut kepada Jezebel? Saat pencobaan datang saja kita goyang, kita kecoh, kita tidak tentu arah, lalu kita putus asa dan mundur kerana tidak sanggup lagi menerima cercaan orang. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: