Friday, April 14, 2017

Revival : He shall feed you

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memberikan kita makanan yang kita perlukan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : He shall feed you

1 Kings 17:4-6 (NKJV)  And it will be that you shall drink from the brook, and I have commanded the ravens to feed you there."
So he went and did according to the word of the Lord, for he went and stayed by the Brook Cherith, which flows into the Jordan.
The ravens brought him bread and meat in the morning, and bread and meat in the evening; and he drank from the brook.

1 Raja-Raja 17:4-6 (AVB)  Engkau dapat minum dari sungai itu, dan burung-burung gagak telah Kuperintahkan untuk menyediakan makananmu di sana.”
Maka pergilah dia dan bertindak selaras dengan firman TUHAN. Dia tinggal di tepi Sungai Kerit, di sebelah timur Sungai Yordan.
Burung-burung gagak membawakannya roti dan daging pada pagi dan juga petang hari, dan dia minum air dari sungai itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #104. Tahukah anda bahawa Tuhan menyediakan segala makanan yang anda perlukan untuk musim ini? God will feed you what you need for the season you are in. Dalam Firman Tuhan hari ini kita akan belajar 3 perkara. Saya sendiri baru sedar akan hal ini apabila Roh Kudus membuka mata saya untuk melihatnya.

🍞☕ Engkau dapat minum dari sungai itu. Saudara dan saudari sekalian, Di setiap musim di dalam hidup kita Tuhan pasti akan berikan air yang akan memenuhi kehausan kita. Air ini adalah Yesus sendiri. Dia akan memenuhi kita kembali. Your thirst can only be satisfied in Jesus. Jesus is the Living Waters for you and me.

🍟🍗 Tinggal di tepi sungai kerit. Sungai ini terletak di sebelah timur Sungai Yordan. Now, everything precious is made in a secret place. Di dalam setiap musim kehidupan anda, ada saatnya kita di lembah. Biarpun kita melewati saat lembah, Tuhan tidak meninggalkan kita. Sungai Kerit ini terletak jauh sekali. Elia berada di sana, Tuhan pula menjanjikan bahawa akan memerintah burung gagak memberi makan dan minum. Saudara dan saudari sekalian Tuhan mau membentuk anda kembali di tempat yang tersembunyi. Di situ dia menyediakan segala yang anda perlukan untuk terus maju di dalam kerohanian anda.

🌯🌮 Tuhan Yesus menyertai pagi dan siang. Dia akan terus membentuk pribadi anda. You're beautifully and wonderfully made in the secret place. And the secret place is not on some mountains and so on BUT IT IS YOUR PRAYER ROOM. Where you are found by God.

Jadi bagaimana sekarang? Di setiap musim hidup kita, Tuhan menyertai kita. Musim kering, musim ketandusan rohani, Tuhan akan tetap curahkan air kehidupan yang menyegarkan kita kembali dan membangkitkan kita kembali. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: