Sunday, April 9, 2017

Revival : Live in the Light

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memisahkan kita daripada kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Live in the Light

Genesis 1:4 (NKJV)  And God saw the light, that it was good; and God divided the light from the darkness.

Kejadian 1:4 (AVB)  Allah melihat cahaya itu baik, lalu Dia memisahkan cahaya itu daripada kegelapan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #99. Tahukah anda bahawa Revival yang sebenarnya adalah apabila kita tetap tinggal di dalam terang Tuhan yang ajaib? True Revival is when we shifted from darkness into the light of Lord and not just that only, but also to continue or remain in the Light 💡.

☕ 🍞Hidup di dalam terang yang Sejati. Di dalam terang tidak ada ruangan bagi kegelapan. Apabila kita hidup di dalam terang, segala sesuatu yang dari kegelapan tidak boleh berada di dalam kita, kerana perbuatan kegelapan dieksposkan atau menjadi nyata di dalam terang. Whatever it is done in the darkness will be made known in the Light therefore let there be no any stains of sin in us. Revival terjadi supaya hidup kita diperbaharui dalam kasih Tuhan Yesus dan hidup sebagai anak-anam terang.

🍟🍗 Anda adalah terang yang bersinar dari dalam gelap. Biar sinar anda terpancar sehingga tiada ruangan bagi kegelapan. Hendaklah ada cahaya itu selalu di dalam anda supaya lewat anda orang lain peroleh keselamatan. Milikilah cara hidup yang baik di tengah-tengah bangsa-bangsa yang masih dalam kegelapan, supaya apabila mereka memfitnah kamu sebagai orang durjana, mereka dapat melihatnya dari perbuatan-perbuatanmu yang baik dan memuliakan Allah pada hari Ia melawat mereka.

Pertobatan yang sejati adalah permulaan kebangkitan rohani yang luar biasa.  Apabila umat pilihanNya datang kepada Tuhan sujud dan berdoa maka Tuhan sendiri akan datang dan melawat umatNya. Untuk kita terus tinggal di dalam terang Tuhan harus bermula daripada Pertobatan yang sejati. Hidup yang telah dibersihkan di dalam darah Tuhan Yesus. Darah-Nya telah menebus dosa kita. Adakah kita sedang tinggal di dalam Terang-Nya? For us to shine, we first must be in ths Light then you can shine for His light in this dark world. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: