Friday, April 7, 2017

Revival : Align yourself with the right people

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memutuskan ikatan dengan dunia ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Align yourself with the right people

Genesis 13:9 (NKJV)  Is not the whole land before you? Please separate from me. If you take the left, then I will go to the right; or, if you go to the right, then I will go to the left."

Kejadian 13:9 (TB)  Bukankah seluruh negeri ini terbuka untuk engkau? Baiklah pisahkan dirimu dari padaku; jika engkau ke kiri, maka aku ke kanan, jika engkau ke kanan, maka aku ke kiri."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang Ke #97. Tahukah anda bahawa terkadang pergaulan yang buruk merosakkan tabiat yang baik? Jika kita mau mengalami kebangkitan rohani maka kita harus melihat apa yang sedang menghalang diri kita daripada mengalaminya. Jika ada sesuatu pergaulan yang sedang menghalangi kita daripada mendekat kepada Tuhan, maka pergaulan itu harus diputuskan.

🍞☕ Align yourself with the right people. Abram terpaksa berpisah dengan Lot sebelum Abram dapat mewarisi segala berkat Tuhan.  Sometimes people can keep us from experiencing all that God has for us. If you are enmeshed in toxic relationships that hinder your spiritual growth, break free from their influence and find healthy mentors, friends and spiritual leaders who can encourage and equip you. Sometimes this might mean leaving an unhealthy church to find a healthy one.

🍟🍗 Jangan terjerat dalam perhubungan yang tidak sihat. Kita harus berhati-hati kerana ia sama ada boleh terus mendorong kita ataupun juga menjatuhkan kita. Bukan saja dari segi perhubungan, tetapi dari segala sesuatu yang boleh menjadi penghalang dalam pertumbuhan anda di dalam Tuhan Yesus.

🌮🌯 Apakah yang sedang menghalangi anda daripada mengalami pekerjaan Tuhan di dalam hidup anda? Perhubungan? Pergaulan bebas? Hal-hal dunia? Facebook? Whatsapp? Media social? Apakah yang menghalangi anda saat ini?

🍏🍎 Sudah masanya untuk kita melihat kepada keadaan kerohanian kita. Sudah masanya kita memberikan diri kita kepada ajaran yang sihat. Sudah masanya untuk kita berpisah dengan hal-hal yang menghalangi kita daripada Tuhan. Terkadang kita tidak merasakan atau mengalami lawatan Tuhan adalah sebab kita masih terikat dengan hal-hal duniawi yang menghalangi kita. Keegoan yang lebih tebal daripada dinding rumah. Sikap tidak perduli. Terlalu ghairah dengan hal-hal dunia. Turut serta dengan rakan rakan yang tidak kenal Tuhan Yesus dan melakukan hal-hal yang tidak bermoral.

There's a saying in English, "bird's of a feather flocks together". Maksudnya burung burung yang sama jenis akan senantiasa bersama-sama. Jika anda bergaul dengan ayam, maka seperti ayam lah perangai kita. Jika kita bergaul dengan rajawali, maka seperti rajawali lah kita. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: