Sunday, April 16, 2017

Revival : The Remission of sins

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan karya kasih Tuhan Yesus yang terindah. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Remission of sins

Matthew 26:29 (NKJV)  But I say to you, I will not drink of this fruit of the vine from now on until that day when I drink it new with you in My Father's kingdom."

Matius 26:28 (AVB)  Inilah darah perjanjian yang ditumpahkan bagi ramai orang untuk pengampunan dosa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #106. Tahukah anda bahawa darah Tuhan Yesus ditumpahkan untuk kita semua? Pengampunan itu perlu karena kita sudah berbuat dosa, merusak hubungan kita dengan Allah sehingga dengan demikian harus dihukum. Pengampunan merupakan cara untuk memulihkan hubungan yang rusak itu. Kata Ibrani dan Yunani untuk pengampunan mengandung arti "menutupi", "mengampuni", "membatalkan", "mengusir".

☕ 🍞 All the pain my Saviour went through just to save a wretched sinner like me is excruciating. He bore it so that i don't have to go through it. Darah-Nya tertumpah ganti saya. Disalibkan untuk dosa saya. Menerima setiap pukulan kerana saya. Dan semua itu juga yang telah memberikan saya satu peluang yang baru untuk berbalik daripada dosa saya, mengenal Penyelamat saya dan hidup untuk Dia.

🍕🍖Tertumpah darah-Nya bagi pengampunan dosa. Once and for all. Tidak perlu lagi korban bakaran kerana Yesus adalah Korban yang teragung. The lamb that takes away the sins of the world. Kita hanya perlu mengakui segala dosa kita di hadapan Tuhan. Dari mulut ketua perajurit yang telah menyalibkan Yesus, dia sendiri mengaku "sungguh Dia adalah Anak Allah..."

Kita sekarang senang senang saja datang dan mengaku dosa kita di hadapan Tuhan tetapi tidak semua yang benar-benar mengerti apakah yang Tuhan Yesus telah lalui di kayu salib itu. Janganlah sia-siakan keselamatan yang telah kita terima daripada Tuhan Yesus kerana Dia telah membayar harga yang cukup besar yang tidak dapat kita bayar balik kecuali hidup ini kita hidup untuk Dia. Hidup ini kita letakkan pada mezbah-Nya, jadilah kehendak-NYA seperti yang diingini. Hallelujah, Amen! Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: