Wednesday, April 26, 2017

Revival : A journey of faith

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang meneguhkan perjalanan iman kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : A journey of faith.

2 Corinthians 5:7 (NKJV)  For we walk by faith, not by sight.

2 Korintus 5:7 (AVB)  Sebabnya kami hidup dengan iman, bukan dengan penglihatan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #116. Tahukah anda bahawa iman kita goncang dan hampir putus harapan apabila doa kita seolah olah tidak terjawab? Pernahkah anda melewati situasi begini ataupun saya seorang saja yang merasakan begitu? A journey of faith in Jesus. I'm sharing this from life's journey. Sudah hampir 4 tahun dan saya masih berdoa untuk mukjizat Tuhan dalam hidup kami.

☕ 🍞 Having faith in God includes having faith in His perfect timing. When you’re going through a difficult season in life it can be easy to be consumed by your problems. But what if God wants you to view them from a new perspective? Apakah itu Iman adalah melihat sesuatu yang ada? Iman adalah kepastian akan perkara-perkara yang diharapkan, keyakinan akan perkara-perkara yang tidak dilihat. Terkadang orang Kristian mau lihat dulu baru kemudian mau percaya. Tetapi rasul Paulus mengatakan "aku percaya maka aku berkata kata.." Sepatutnya begitulah iman kita. Percaya dan melihat.

🍟🍗 My faith journey with God was never a calm and steady journey rather I can say that it was and is rocky thorny road with a lot of potholes. Namun saya tetap teruskan kerana saya percaya pada janji Tuhan. Ya dan Amen dan tidak pernah terlambat. Bukan bermaksud iman saya tidak goyang. Adakalanya saya merasakan sepertinya tiada harapan lagi dan tidak berguna lagi untuk percaya. Tetapi sebelum iblis menaruh lebih lagi kata negatif dalam fikiran saya, dengan begitu cepat saya akan mengingatkan kembali akan janji Tuhan bagi saya.

Friends, we need faith to walk on the waters. Not just a faith that can handle a mountain but also to be in control of it. Mungkin sudah lama anda berdoa dan seakan akan tidak melihat hasilnya, terus percaya dan jangan putus asa. Waktu Tuhan bukan waktu kita. Your problems, sickness, heartaches, financial problems, injustices all has an expiry date. Jadi, tetap percaya! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: