Saturday, April 8, 2017

Revival : The pride full heart

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menghancurkan hati yang angkuh dan sombong. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The pride full heart

Proverbs 21:24 (NKJV)  A proud and haughty man--"Scoffer" is his name; He acts with arrogant pride.

Amsal 21:24 (AVB)  Orang yang angkuh dan sombong itu “pencemuh” namanya; dia bertindak amat biadab dan sangat angkuh!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #98. Tahukah anda bahawa hati yang angkuh dan sombong adalah penghalang kepada kebangkitan rohani? Our arrogant attitude may hinder us from our walk with God when God is about  to bring revival into our lives. Kerana keangkuhan manusia maka adalah sangat sukar untuk kita mengungkapkan kata "Tuhan ampunilah aku.... " karena kepada pemikiran kita, mana ada saya berdosa,  kenapa saya harus bertobat, saya memang lagir pun dari keluarga Kristian dan bla bla bla... Sejuta alasan kita punya oleh karena keangkuhan hati kita.

🍟🍗 Tanggalkanlah segala keangkuhan dan kesombongan dalam mengikuti Tuhan. Sejuta alasan kita punya untuk memberikan namun Tuhan melihat kepada hati. Jujurlah di hadapan Tuhan. Revival begins with our openness before God as we confess all our sins before Him and turn away from all of our wicked ways. Keegoan dan kesombongan diri adalah penghalang besar dalam Revival. Kadang telalu susah untuk kita membuka mulut kita dan mengakui segala dosa dan pelanggaran kita. Seribu alasan kita  punya untuk kembali kepada Tuhan, namun kesombongan diri menghalang kita.

🍟🍗 Don't let pride cause you to oppose what He's doing. Kesombongan membuka jalan bagi manusia untuk berbuat dosa. Kesombongan membuat mereka lekas marah, dan menyalakan di dalam diri mereka api keangkuhan yang tak terhingga.

Kesombongan dan keangkuhan bisa menjatuhkan kita jika kita tidak sedar akan kehadirannya. Firman Tuhan mengatakan, "rendahkanlah diri mu di hadapan Tuhan dan Dia akan mengangkat kamu di hadapan manusia". Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: