Wednesday, April 12, 2017

Revival : Arise, Rebuild

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membangunkan kita untuk terus maju di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Arise, Rebuild...!

Nehemiah 2:20 (NKJV)  So I answered them, and said to them, "The God of heaven Himself will prosper us; therefore we His servants will arise and build, but you have no heritage or right or memorial in Jerusalem."

Nehemia 2:20 (AVB)  Aku menjawab mereka dengan berkata, “Allah semesta langit, Dialah yang akan membuat kami berhasil. Kami, para hamba-Nya, akan bangkit dan siap untuk membina semula. Tetapi kamu tidak mempunyai bahagian atau hak atau sesuatu pun yang akan membuat kamu diingat di Yerusalem.”

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #102. Tahukah anda bahawa Tuhan yang memberikan kemenangan kepada kita? Tuhan yang memberikan kita kemenangan. Tuhan yang membuatkan berhasil dalam segala sesuatu yang anda lakukan.

☕🍞 Keberhasilan seseorang itu terjadi apabila dia mengandalkan Tuhan dan bukannya kekuatannya. TUHAN berfirman kepada kita bahawa "Bukan dengan kegagahan dan bukan dengan kekuatan, melainkan dengan Roh-Ku..". Without Jesus we can do nothing. Keberhasilan Nehemiah dalam membina tembok Yerusalem dalam masa 52 hari adalah kerana dia mengandalkan Tuhan.

🍕🍗 Keberhasilan kehidupan rohani kita adalah apabila ada penyertaan Tuhan Yesus. Setelah terjadinya kebangkitan rohani, hidup kita harus tetap di dalam Tuhan Yesus. Kerana jika tiada Tuhan terlibat dalam hidup kita maka bagaimana mungkin kita dapat berhasil dalam kerohanian kita?

🍏🍎 Tuhan akan membuat kita berhasil apabila kita bangkit dan mengizinkan Tuhan membangunkan kita kembali. Di dalam segala hal yang berhubungan dengan kerajaan-Nya, keberhasilan dimulai dengan Allah. Nehemia memulai pembangunan kembali tembok kota itu kerana mengetahui hal itu adalah kehendak Tuhan; oleh karena itu ia sangat yakin bahwa Tuhan akan mengaruniakan keberhasilan dalam melaksanakan tugas itu.

A victorious life when found in Christ Jesus. Nehemiah from a cupbearer was raised up to a governor because God was with Him. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: