Tuesday, April 18, 2017

Revival : Attain Revival

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membangkitkan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Attain Revival

Philippians 3:11 (NKJV)  if, by any means, I may attain to the resurrection from the dead.

Filipi 3:11 (AVB)  supaya pada akhirnya aku dapat mencapai kebangkitan daripada kematian.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #108. Tahukah anda bahawa kita harus mencapai kebangkitan rohani bukan sekali dua tetapi setiap kali? Roh kita senantiasa merindukan persekutuan dengan Tuhan supaya senantiasa dipenuhi dan diperkasakan untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa.

☕ 🍞 Tuhan berfirman dalam Kejadian 2:17 (AVB)  tetapi jangan engkau makan daripada pokok pengetahuan tentang perkara yang baik dan yang jahat kerana pada hari engkau memakannya, engkau pasti mati. Kematian ini berbicara tentang kematian rohani. Manusia diciptakan dengan tubuh, jiwa dan roh. Roh kita mau dibangkitkan kembali tetapi terkadang tubuh kita tidak mau meresponi.

🍟🍗 We must go deeper in the Lord until we are revived spiritually. Tuhan mau supaya kita dibangkitkan dari antara orang "mati" rohaninya. Tuhan mau memisahkan kita daripada kegelapan dan membangkitkan roh kita kembali supaya lewat roh, kita bisa sensitif kepada Tuhan. Apa guna tubuh dan jiwa hidup jika rohaninya sudah mati.  Tubuh jiwa roh kita, kita serahkan pada Tuhan untuk menyembah-Nya dalam roh dan kebenaran.

Simkad jika tidak diaktifkan tidak ada gunanya juga. Demikianlah jika kita tidak mengizinkan Tuhan untuk membangkitkan rohani kita, apalah gunanya kita jadi orang Kristian? Apabila kita merasakan betul betul sudah kosong kerohanian kita,  when you are at the state of spiritual bankruptcy, there will be an intense longing for the outpouring of the Holy Spirit. Hallelujah 🙌! Bagaimana keadaan kerohanian anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: