Thursday, April 6, 2017

Revival : You must move out

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk keluar dari zon selesa kita.

Revival : You must move out

Ruth 1:6-7 (NKJV)  Then she arose with her daughters-in-law that she might return from the country of Moab, for she had heard in the country of Moab that the Lord had visited His people by giving them bread. Therefore she went out from the place where she was, and her two daughters-in-law with her; and they went on the way to return to the land of Judah.

Rut 1:6-7 (AVB)  Lalu bersiap-siaplah Naomi bersama-sama kedua-dua orang menantunya untuk pulang dari bumi Moab kerana di bumi Moab itu dia terdengar khabar bahawa TUHAN telah memperhatikan umat-Nya serta memberikan makanan kepada mereka. Maka bertolaklah dia dari tempat penghuniannya dan bersama-sama dua orang menantunya dia menempuh perjalanan untuk pulang ke Tanah Yehuda.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #96. Tahukah anda bahawa jika kita ingin melihat suatu kebangkitan rohani terjadi, maka kita harus keluar dari zon selesa kita? Apakah zon selesa anda? Are you comfortable with your prayer life? Are you satisfied with your worship 🛐 and personal devotion to God? Are we comfortable with our spiritual life? Beware friends the moment you feel comfortable it means slowly and surely you are backsliding.

☕ 🍞 Dalam Firman Tuhan hari ini, kita membaca bahawa Naomi bergerak ataupun berpindah dari Moab dan kembali ke Yehuda. Never be satisfied with where you are friends. Jika kita mau lebih dalam lagi di dalam Tuhan, maka kita harus keluar daripada zon keselesaan kita. Terkadang kalo pujian penyembahan ditarik sampai satu jam pun sudah ada orang yang mau komplen. Jika anda mau kebangkitan rohani yang terjadi, maka anda harus keluar ataupun berpindah daripada zon selesa anda.

🍟🍕 Be willing to move geographically. Alkitab menyatakan bahawa Naomi berpindah dari Moab ke Bethlehem kerana dia mendengar bahawa Tuhan melawat umat-Nya. Maksudnya ada satu kegerakkan yang sedang terjadi dan Naomi juga mau turut terlibat. If she had stayed where things were familiar and comfortable, Naomi would have missed God's best for her and her family. Before the Lord pours out His fresh anointing, He gets His people in position. Make sure you are in the place where He wants you. He may be calling you to relocate to a new city or a new church to prepare you for revival.

🍝🍗 Pastikan anda berada di mana Tuhan mau anda berada. Jangan berada di tempat yang salah pada masa Tuhan mahu bekerja. Jangan berada di tempat yang salah dan ketinggalan pekerjaan Tuhan. Selagi anda merasa selesa dengan zon keselesaan anda, pasti anda akan ketinggalan pekerjaan dan pergerakan Tuhan.

Bagaimana dengan anda hari ini? Sudahkah anda bergerak keluar daripada zon selesa anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: